Japan Airlines toont bij reservering waar baby's in vliegtuig zitten

Passagiers van luchtvaartmaatschappij Japan Airlines kunnen voortaan voorkomen dat ze naast een baby komen te zitten. Ze kunnen bij het reserveren zien op welke stoelen families met kinderen zitten en een stoel ver daarvandaan kiezen.

Japan Airlines toont bij het reserveren waar gezinnen zitten. Beeld ANP

Het is de nachtmerrie van menig reiziger: een lange, dure vliegreis moeten doorbrengen op een stoel met daarnaast een krijsende baby. Om klanten tegemoet te komen lanceert Japan Airlines een systeem waarbij een baby-icoontje op de plattegrond van het vliegtuig verschijnt wanneer deze stoel is gereserveerd voor kinderen of voor een passagier met een baby. 

Het systeem geeft echter geen garantie op een stoel naast een volwassene. Het kan bijvoorbeeld dat nadat iemand een reservering heeft gemaakt, een gezin met baby alsnog voor de stoel ernaast kiest.

De nieuwste service van Japan Airlines zorgt voor uiteenlopende reacties onder reizigers. Sommigen zien de optie bij de maatschappij als een verademing, terwijl anderen het een teken van gebrek aan sympathie richting ouders vinden. “Het zijn baby’s zoals we allemaal zijn geweest. We moeten leren tolerant te zijn,” merkt iemand op.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden