Recensie
Back to Black doet niet aan slagroomkoffie, maar aan zelfgebrande koffie en (on)gezonde taarten
Back to Black doet niet aan slagroomkoffie, maar aan zelfgebrande koffie en (on)gezonde taarten © Tammy van Nerum

Koffiezaak Back to Black

recensieElke dag openen nieuwe winkels, restaurants en cafés in de stad. In onze dagelijkse rubriek Open lees je erover. Vandaag: Back to Black.

Wellicht begint het nummer van Amy Winehouse zich ook gelijk in uw hoofd af te spelen bij het lezen van de naam, maar dat is niet de achterliggende gedachte van Back to Black-eigenaren Inge Bulthuis (34) en Noortje Vlutters (33). "Op onze koffiekopjes staat aan de binnenkant 'thanks for being addicted', allemaal erg toevallig, maar totaal onbewust."

Waar komt die naam dan vandaan? Hij staat voor de derde koffiegolf, die zich afzet tegen de tweede: de siroopjes en slagroomkoffie à la Starbucks.