Stadsgids Bewaar

De duocabine maakt het spannend

Lisa Storm en Eline Prins van Prins PR. Prins: "Dit zijn allemaal hidden gems." Verborgen pareltjes.
Lisa Storm en Eline Prins van Prins PR. Prins: "Dit zijn allemaal hidden gems." Verborgen pareltjes. © Hans van der Beek

Hans van der Beek doet elke dag verslag van feesten, presentaties en andere belangrijke bijeenkomsten in Amsterdam. Vandaag: de opening van Babassu Boutique & Spa.

Om de zoveel tijd vragen stagiaires of ze eens mee mogen met Schuim. Goed mens en mentor die ik ben, vind ik dat in de regel prima. Ik vroeg nog aan Joanne waar haar voorkeur naar uitging: BN'ers, muziek, een diner, boeken? Ze mailde: 'Verbroken relaties en plastische ingrepen.'

Joanne is achttien.

Nu komt dat laatste goed uit. Babassu Boutique & Spa opent een nieuwe salon. Growing old gracefully, is hun slogan, want dat willen we allemaal wel. En het mooie aan Babassu: geen prikjes, fillers, injectables en operatieve handelingen.
Het leek Joanne toch wel wat.

Dus nu sta ik met een meisje, dezelfde leeftijd als mijn twee zonen, al liggen die liever blowend ergens op een bank, vol enthousiasme in de Spuistraat.

Ik zie allemaal potjes met doppen of pompjes, uitgestald als in een parfumerie. 
"Dit is niche high end skin care," vertelt Eline Prins van de pr. "Deze merken vind je allemaal niet bij de Douglas."

Ik geloof haar op haar woord.

De grote vrouw achter Babassu is Heidi Olijerhoek. Vorig jaar won ze de beauty award voor beste beautysalon van het land - hun Oscar.

Haar eerste filiaal opende ze in Leiden, daarna eentje in de Cornelis Schuyt, nog een in Wassenaar en een in Den Haag en nu dus de vijfde in de Spuistraat.

Wat opening Babassu Boutique & Spa
Waar Babassu, Spuistraat
Wie Heidi Olijerhoek, Raoul Bissecker, Amanda Rijff, Eline Prins, Sylvia Platjouw, Joanne van Gool
Wanneer vrijdag 8 februari, 17.00 tot 19.00 uur

Drank en spijs **
Sfeer ***
Hans maakt met die goodiebag weer eens de blits thuis.

Dan heet je geen Heidi Olijerhoek meer, dan heet je Heidi. Dan ben je Linda, Wendy en Chantal van de niche high end skin care.

Er is ook een backroom. We krijgen een privétour van Heidi zelf.

Achter een gouden schuifdeur toont ze ons de wachtkamer. Ander muziekje, vertelt ze, ander sfeertje, theetje, watertje, tijdschriftje en het behang is van Rebelli, met een tint goud.

We maken plaats voor de volgende Reisegruppe.

De behandelkamer dan, voor body- en gezichtsbehandeling, verzorgend en tevens ontspannend.

Heidi: "We gebruiken Tata Harper, het groene merk van Het Groene merk van Vermont. En ook..."

Ze gaat merken opsommen, ik stop met schrijven. "Nee, dat is ­belangrijk! Dat willen de mensen lezen."

En zo kunnen de mensen lezen: Tata Harper, Natura Bissé, Perri­rone MD, Santa Maria Novella.
We gaan naar de duocabine. Daar staan twee massagestoelen. "Voor moeder en dochter, man en vrouw. Of secret lovers. Schrijf dat maar niet op."

Heidi houdt mijn blocnote nauwlettend in de gaten, maar net niet nauwlettend genoeg.
Terug in de winkel wijst ze een schap aan. "Ook voor jonge meiden: Pixi."
Kijk, nu komt onze Joanne in beeld.

Heidi vertelt over reiniging en jonge huid en glow tonic.

Joanne: "Wat kost dat?"

Meteen to the point. Die komt er wel.

Tips? Mail naar schuim@parool.nl