Ziggo nieuwe hoofdsponsor Ajax

Ziggo is per 1 januari 2015 de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. Vanaf dan zal het kabelbedrijf op de officiële wedstrijdtenues van de club staan.

Redactie
null Beeld anp
Beeld anp

Het gaat om een sponsorcontract van 8 miljoen euro per jaar met een looptijd van viereneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2019. Voor Ziggo bestaat de mogelijkheid tot opzegging na 2,5 jaar. Daarvoor geldt wel een opzegtermijn van twaalf maanden.

De huidige hoofdsponsor Aegon blijft nog 2,5 jaar bij het bedrijf als gewone sponsor. Aegon is al ruim 6 jaar de hoofdsponsor van Ajax, voor een bedrag van maximaal 12 miljoen euro per jaar. Het bedrijf kondigde vorig jaar al aan dat het in de zomer van 2014 afscheid zou nemen als voornaamste geldschieter van de landskampioen. Op verzoek van Ajax plakte de verzekeraar nog een halfjaartje aan vast, al was dat voor een beduidend lager tarief van 3 miljoen euro voor zes maanden.

Ajax behoudt de mogelijkheid om een apart sponsorcontract af te sluiten voor de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs. Ook de partnerrechten van sportpark De Toekomst zijn niet in de overeenkomst met Ziggo opgenomen.

Zowel Ziggo als Ajax zeggen blij te zijn met de gesloten deal. Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Ajax: 'Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past. Vanaf het eerste gesprek voelt het goed. Wij verheugen ons op een mooie samenwerking.'

Eerder gingen er geruchten dat Huawei de hoofdsponsor zou worden, maar eind mei werd bekend dat de Chinese telecomgigant enkel businesspartner van Ajax zou worden.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden