Sharapova niet naar US Open als Sugarpova

Maria Sharapova heeft het plan om haar naam voor de US Open in Sugarpova te laten veranderen, laten varen. 'Te veel poespas', oordeelde de 26-jarige Russische. Met de naamsverandering wou Sharapova haar snoepmerk 'Sugarpova' promoten.

Maria Sharapova poseert naast een aantal zakjes van haar snoepmerk. Beeld photo_news

Sharapova was van plan het logo van het snoepgoed, twee kussende lippen, op haar wedstrijdkleding dragen gedurende het Amerikaanse grandslamtoernooi dat ze in 2006 won. Of dat wél doorgaat, is niet duidelijk.

'De naamswijziging was een goed idee, maat het gaf te veel rompslomp', zegt Sharapova's manager Max Eisenbud. 'Sharapova heeft wel een groene kaart, maar men zou opnieuw haar achtergrond gaan onderzoeken, ze moest vingerafdrukken laten nemen, voor de rechtbank komen. Een heel gedoe. We wilden Sugarpova op een leuke originele manier promoten.'

Sharapova zou niet de eerste sporter geweest zijn die om publicitaire redenen van naam verandert. In 2005 ging snookericoon Jimmy White een tijdje als Jimmy Brown door het leven. Hij werd daarvoor rijkelijk beloond door de producenten van het Britse sausje HP Brown Sauce.

De US Open, het laatste grandslamtoernooi van dit jaar, begint maandag 26 augustus.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden