Nieuws

Marketingbaas UEFA juicht succes Ajax toe

Guy-Laurent Epstein, de eindverantwoordelijke op het gebied van marketing bij de UEFA, juicht het toe dat Ajax dit jaar voor een verrassing heeft gezorgd in de Champions League. 

Grote clubs als Real Madrid, Bayern München en Paris Saint-Germain ontbraken bij de laatste acht, terwijl Ajax tot de halve eindstrijd wist door te dringen.

“Tottenham en Ajax zijn goede voorbeelden van clubs die als kleiner worden beschouwd dan de grote merken”, aldus Epstein. “Ik vind het fantastisch dat zij zo ver zijn gekomen en ik geloof dat het zorgt voor onvoorspelbaarheid. Het draagt ​​bij aan het verhaal van de nieuwkomer. Het is, in mijn ogen, geweldig en het maakt de Champions League nog beter.”

Dramatische situaties

In de halve finales zorgden finalisten Tottenham Hotspur en Liverpool voor ongekende comebacks, tegen respectievelijk Ajax en FC Barcelona. “Dit seizoen slaat alles en zit vol dramatische situaties”, zegt Epstein. “En ondanks het feit dat je geen Real Madrid of FC Barcelona hebt, kijken mensen uit naar de finale. Het tast het imago van de Champions League niet aan.”

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden