Update

Lotto, BrandLoyalty en Belkin zijn het eens

De gecombineerde schaats- en wielerploeg van Lotto en BrandLoyalty komt steeds dichterbij. Alle partijen, waaronder ook wielerploeg Belkin en de schaatsploeg van coach Jac Orie, hebben een formele intentieverklaring getekend. Dat is vandaag bekendgemaakt.

Beeld AFP

'We gaan uit van een samenwerking voor 2 jaar met een optie voor nog eens 2 jaar', zegt Arno de Jong, marketingdirecteur van het overkoepelende De Lotto. 'Daarmee zou Lotto naamgever worden van de eerste gecombineerde Nederlandse wieler- en schaatsploeg.'

BrandLoyalty, een bedrijf dat programma's ontwikkelt om klanten te binden, gaat als subsponsor fungeren voor beide ploegen. De afgelopen jaren was het al hoofdsponsor van de schaatsequipe van Orie. De schaats- en wielerploeg gaan op organisatorisch en commercieel gebied samenwerken. Sporttechnisch gezien blijft alles gescheiden.

Wielerploeg Belkin was naarstig op zoek naar een sponsor, omdat de Amerikaanse hoofdsponsor er na dit seizoen mee stopt. Door de overeenstemming met beide sponsors is de wielerequipe er zeker van ook de komende jaren nog rond te kunnen rijden. Voor de ploeg rijden coureurs als Bauke Mollema, Laurens ten Dam, Robert Gesink en Lars Boom.

Belkin stapte ruim een jaar geleden in als opvolger van Rabobank, dat eind 2012 besloot te stoppen vanwege alle dopingperikelen in de wielersport. Manager Richard Plugge van de wielerploeg is verheugd dat er met Lotto en BrandLoyalty een opvolger is gevonden. 'Met dit unieke concept komen de grootste Nederlandse duursporten samen. Ons team kijkt uit naar de start van dit unieke project.'

Zijn collega Orie, die schaatsers als Sven Kramer en Stefan Groothuis onder zijn hoede heeft, noemt het concept 'uniek en zeer interessant'.

Over de naam van de ploeg, teamkleuren, het budget en welke sporters er voor beide teams zullen uitkomen, worden nog geen mededelingen gedaan. De Jong: 'Vanaf vandaag gaan we aan de slag om de laatste details uit te werken. Zodra alles rond is, organiseren we een gezamenlijk persmoment.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden