Update

Heineken stapt in Formule 1

Heineken stapt in de Formule 1. De Nederlandse brouwer verbindt haar naam aan de Grand Prix van Monza van begin september. Volgend jaar dragen drie wedstrijden in de Formule 1 de naam van Heineken. Naar verluidt gaat het om een deal van vijf jaar voor 130 miljoen euro.

Beeld (Credit too long, see caption)

Dat is vandaag bekend gemaakt in Montreal, waar zondag de Grand Prix van Canada wordt verreden. De Formule 1 en de bierbrouwer geven geen financiële details van de overeenkomst. Naar verluidt is met de deal 220 miljoen euro gemoeid. ,,Het gaat om een van de grootste sponsorcontracten ooit in de Formule 1'', wilde marketingdirecteur Gianluca Di Tondo van Heineken kwijt. ,,Ik verwacht dat dit ons 200 miljoen extra consumenten kan opleveren.''

De komst van Heineken volgt een maand na de zege van Max Verstappen in de Formule 1. Di Tondo hield in het midden of de successen van de talentvolle Nederlander iets met de toetreding tot de Formule 1 te maken hebben. ,,Dit was voor ons het juiste moment om in te stappen'', zei de marketingdirecteur.

Heineken is al prominent aanwezig tijdens de Grand Prix van Canada. De boarding van de autorace kleurt groen en laat de naam van de biergigant in grote letters zien. Het biermerk verschijnt voorlopig niet op de auto's. Het bedrijf sponsort al grote sportevenementen als de Champions League en Rugby World Cup.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden