Veelgestelde vragen
die u verder helpen

Vakantieplannen? Maak gebruik van de vakantieservice
Zo voorkomt u een overvolle brievenbus bij thuiskomst.

servicegerichtheidsonderzoek Vakantieservices Holliday Veelgestelde vraag

Abonnementen

Het is afhankelijk van uw abonnementsvorm wat u wel of niet digitaal kunt lezen. Klik hier voor meer informatie over onze tarieven.

Met een Compleet-, Zaterdag Plus-, Langweekend- en Digitaal abonnement heeft u, waar dan ook ter wereld, toegang tot alle digitale producten van Het Parool.

Met een Digitaal Basisabonnement kunt u onbeperkt artikelen lezen op de website Parool.nl en in de ‘Parool’ smartphone app. Het geeft u geen toegang tot de digitale editie op tablets of de digitale replica van de krant. Wilt u uw abonnement uitbreiden? Ga dan naar https://www.krant.nl/editie/hp/bestellen/.

Met een Zaterdag Paper Only-abonnement heeft u geen toegang tot onze digitale producten.

Zonder abonnement kunt u elke 30 dagen een beperkt aantal artikelen gratis lezen. Op dit moment zijn dat er 7, maar dit aantal kan in de toekomst wijzigen. In de digitale editie voor tablets kunt u zonder abonnement geen artikelen lezen.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Gaat u verhuizen? Geef dit minimaal een week van te voren door via het aanvraagformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging. Direct na uw melding ontvangt u per email een bevestiging met alle informatie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U ontvangt een bevestiging van uw aanvraag en een bevestiging van de startdatum van uw abonnement in uw welkomstmail. In uw welkomstmail vindt u uw abonnementsgegevens, hoe u kunt inloggen en informatie over onze online service.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bij de start van uw abonnement heeft u een welkomstmail van ons ontvangen. Hierin staat wanneer u uw cadeau kunt verwachten.

Het Parool controleert eerst één of meerdere betalingen voordat het cadeau wordt opgestuurd, dit wordt gecommuniceerd in uw welkomstmail.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode aan ons door te geven. Uw abonnement wordt aan het eind van de abonnements- of actieperiode omgezet of stopgezet.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, bel dan tijdens kantooruren de Klantenservice via 088 - 0561 533. U ontvangt hiervan een bevestiging. Bekijk onze abonnementsvoorwaarden voor meer informatie.

Heeft u de afgelopen 14 dagen een abonnement afgesloten?
U kunt uw abonnement herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste krant.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bekijk de actuele mogelijkheden via parool.nl/abonneren of neem van maandag tot en met vrijdag van 8.00-19.00 uur contact op met de Klantenservice voor advies via telefoonnummer 088 – 0561 533. Wij helpen u graag verder.

Redactie, Meer Parool en overig…

Meer Parool biedt evenementen, lezersaanbiedingen, voordeel- en winacties voor lezers en abonnees. Het aanbod is zeer divers en wisselt voortdurend. U vindt hier kaarten voor concerten, korting op producten en andere bijzondere uitjes. Met Meer Parool bieden wij u die kans.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het Parool is onderdeel van de Persgroep. De advertentiemogelijkheden in de media van de Persgroep combineren de sterke eigenschappen en het specifieke bereik van onze merken met de communicatiedoelstellingen van adverteerders. Met een portfolio van meer dan 140 merken en vele producten heeft de Persgroep alles in huis om een boodschap succesvol over te brengen. Wij bieden crossmediale oplossingen met bereik over heel Nederland tot aan een specifieke postcode.


Ga naar persgroep.nl/adverteren voor meer informatie.

Stuur uw vraag, idee over de inhoud of andere tips naar onze redactie via e-mail of post. Klik hier voor het contact overzicht.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het Parool brengt kwaliteitsnieuws in een frisse vormgeving, net wat brutaler en met meer humor dan de meeste kranten. Naast het binnen- en buitenlandse nieuws verdiept de redactie zich in de achtergronden uit de regio Amsterdam. Zowel in de krant als in het magazine PS van de Week, op parool.nl én op de mobiele app is er dagelijks veel aandacht voor misdaad, zorg, eten en drinken, Ajax, onderwijs en politiek.

Parool.nl zit bovenop het landelijke nieuws en biedt uitgebreid nieuws en achtergrondartikelen over de regio en de stad Amsterdam. Met veel ‘gids’-informatie, nuttige tips, recensies en agenda’s over cultuur, gastronomie en uitgaan in Amsterdam. Verder biedt de site nieuws over sport, voornamelijk Ajax, en economie.

PS van de Week gaat over mensen in en uit Amsterdam. Het magazine staat bekend om de uitgebreide uitgaans- en cultuuragenda van Amsterdam, het lange wekelijkse interview en de populaire rubriek ‘Mijn Amsterdam’. Daarnaast bevat PS van de Week een uitgebreide sectie eten & drinken, welke beroemd en berucht is vanwege de kritische restaurantrecensies, en de wijnrubriek van Harold Hamersma. Door de weekagenda heeft PS van de Week een bewaarfunctie.

Vijf keer per jaar verschijnen speciale themanummers over mode, wonen en feest. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Meer Parool biedt evenementen, lezersaanbiedingen, voordeel- en winacties voor lezers en abonnees. Het aanbod is zeer divers en wisselt voortdurend. U vindt hier kaarten voor concerten, korting op producten en andere bijzondere uitjes. Ga naar www.parool.nl/meer voor het laatste aanbod. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Voor meer vragen over de verkoop van onze kranten kunt u contact opnemen met ons Klant Contact Center van de afdeling Losse Verkoop. Bel 010 – 406 6400 of ga voor meer informatie naar www.persgroeplosseverkoop.nl.

Onze openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag 08.00-17.00 uur en zaterdags 08.00-12.00 uur.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Betaling

De automatische incasso vindt niet plaats op een vast moment. Nadat alle kranten, volgens het vooraf afgesproken aantal leveringen bezorgd zijn, vindt er een nieuwe afschrijving van het verschuldigde abonnementsgeld plaats.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt kiezen voor een betaling per factuur van uw abonnement met kwartaal, halfjaar of jaar betaling. Bij onze actieabonnementen bieden wij alleen maandbetalingen per automatische incasso aan. De eenvoudigste en voordeligste wijze van betalen is om Het Parool toestemming te geven uw abonnementsgeld automatisch te laten incasseren. Mocht u het niet eens zijn met een afschrijving, dan kunt u deze laten terugboeken door binnen acht weken contact op te nemen met uw bank.

Kiest u voor automatische incasso, dan ontvangt u € 3,05 euro korting op uw abonnementstarief per afschrijving.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bezorging

Alle meldingen over problemen met bezorging worden direct doorgegeven aan onze distributie-afdeling. De bezorger van uw krant ziet deze klachten meteen ook op zijn looplijst. De meeste problemen zijn dan ook de volgende dag weer verholpen.

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. De digitale krant staat van maandag t/m vrijdag vanaf 13.30 uur en op zaterdag vanaf 6.00 uur al voor u klaar. 

Log in met uw Parool profiel. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal. Direct na uw melding ontvangt u per email een bevestiging met alle informatie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Onze excuses. Naar aanleiding van meerdere herhalingen van bezorgklachten binnen één week zal wederom contact worden opgenomen met de distributie-afdeling. We doen er alles aan om de bezorging binnen zeven werkdagen te verbeteren en wij nemen telefonisch contact op om de voortgang te bespreken. Maar ook omdat we willen weten of uw klacht naar tevredenheid is afgehandeld.

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. De digitale krant staat van maandag t/m vrijdag vanaf 13.30 uur en op zaterdag vanaf 6.00 uur al voor u klaar. 

Log in met uw Parool profiel. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal. Direct na uw melding ontvangt u per email een bevestiging met alle informatie.

Hebt u nog vragen? Dan kunt u maandag tot en met vrijdag van 8.00-19.00 uur altijd even contact opnemen met onze Bezorgservice 088 – 0561 545. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Maak van een niet of te laat bezorgde krant een melding. Ook als u een verkeerde krant heeft ontvangen, verzoeken wij dit te melden. Dit kan telefonisch 088 - 0561 545 of via uw profiel als u ingelogd bent. Een correcte bezorging heeft onze hoogste prioriteit, uw melding helpt ons bij het herstellen van een bezorgfout. Als u vaker klachten heeft, dan doen we een onderzoek naar de bezorgsituatie. De Bezorgservice zal dan op korte termijn contact met u opnemen om bij u te informeren of de bezorging is verbeterd.

Na het doorgeven van uw melding schuift uw eerstvolgende betaling met een bezorgdag op. Omdat u natuurlijk alleen hoeft te betalen voor de kranten die u hebt ontvangen.

U heeft altijd direct toegang tot de digitale krant. De digitale krant staat van maandag t/m vrijdag vanaf 13.30 uur en op zaterdag vanaf 6.00 uur al voor u klaar. 

Log in met uw Parool account. Om snel te melden dat u geen krant, bijlage of verkeerde krant hebt ontvangen. Lees direct na de melding uw gemiste krant digitaal. Direct na uw melding ontvangt u per email een bevestiging met alle informatie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het Parool bereikt de Waddeneilanden via veerboten. Voor de bezorging zijn we afhankelijk van de aankomsttijden. Daardoor wordt het Parool op de Waddeneilanden later bezorgd dan in de rest van Nederland. De uiterste bezorgtijden kunt u hieronder vinden.

Texel: maandag t/m vrijdag uiterlijk 18.00 uur en op zaterdag uiterlijk 13.00 uur.

Schiermonnikoog: maandag t/m vrijdag de volgende dag uiterlijk 14.00 uur. De zaterdagkrant wordt uiterlijk maandag voor 14.00 uur bezorgd. 

Ameland: maandag t/m vrijdag de volgende dag uiterlijk 11.00 uur. De zaterdagkrant wordt uiterlijk maandag voor 11.00 uur bezorgd.

Terschelling: maandag t/m vrijdag de volgende dag uiterlijk 12.00 uur. Op zaterdag uiterlijk 13.00 uur.

Vlieland: maandag t/m vrijdag de volgende dag uiterlijk 13.00 uur. Op zaterdag uiterlijk 13.00 uur.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Alle schademeldingen en ongevallen worden door ons Distributie bedrijf in behandeling genomen. Voor meer vragen hierover kunt u telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice via 088 – 0561 533.

Vakantieservice

Lekker op vakantie uw eigen krant lezen. Op sommige campings en vakantieparken is de bezorging echter niet altijd te garanderen. In het buitenland dient u rekening te houden met extra portokosten en extra bezorgtijd van twee tot vijf werkdagen. Bovendien is Het Parool afhankelijk van de postbezorging in het buitenland. Dat betekent dat we niet kunnen garanderen dat u uw krant altijd ontvangt. Dit is allemaal mogelijk met de vakantieservice van Het Parool.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Uw krant past zich helemaal aan bij uw vakantieplannen. Zo kunt u uw krant laten doorsturen naar uw vakantieadres of het adres van vrienden of familie. U kunt ook de bezorging van uw krant gewoon een tijdje stopzetten. Zelf kunt u uiteraard altijd en overal Het Parool digitaal blijven lezen. Dit is allemaal mogelijk met de vakantieservice van Het Parool.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Maak familie of vrienden blij met uw Parool. Door tijdens uw vakantie de krant te laten bezorgen op hun adres. Dit is allemaal mogelijk met de vakantieservice van Het Parool.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt onderbreking in de bezorging regelen zodat u tijdens uw vakantie geen papieren krant thuis ontvangt en wel kunt blijven genieten van de digitale krant op uw tablet, pc of mobiel. Geen kranten op de mat, evengoed door blijven lezen! Dit is allemaal mogelijk met de vakantieservice van Het Parool.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Als u uw krant niet naar uw vakantieadres kunt sturen, zijn er gelukkig nog de vakantiebonnen. Met deze bonnen kunt u bij al onze verkooppunten in Nederland terecht, uiteraard zolang de voorraad strekt. Dit is allemaal mogelijk met de vakantieservice van Het Parool.

Vakantiebonnen zijn geldig tot drie maanden na uw laatste vakantiedag. Als u na deze drie maanden nog vakantiebonnen over heeft, dan kunt u deze ook bij ons niet meer inwisselen. U moet ze dus binnen drie maanden na uw laatste vakantiedag opmaken. De geldigheidsdatum staat op de bon.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u gebruik maken van onze vakantieservice? Geef dit minimaal een week van te voren door via het contactformulier. Op die manier is er voldoende tijd om de wijzigingen door te geven aan de bezorging. 


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Digitaal lezen

Om alles te kunnen lezen, heeft u een abonneenummer nodig om te koppelen aan uw Profiel. Is dat nog niet het geval? Klik dan hier voor meer informatie.

Parool.nl

Altijd urgent en actueel. U leest het laatste nieuws uit Amsterdam, Nederland en de wereld. Met een abonnement plus digitaal lezen heeft u onbeperkt toegang tot alle digitale producten van Het Parool, waaronder de digitale krant op PC, Tablet en Smartphone. Via menuknoppen vindt u de meest recente en best gelezen stukken makkelijk terug.

  1. Surf naar www.parool.nl en klik rechtsboven op ‘Service’ en vervolgens op ‘Inloggen’.
  2. Vul uw e-mailadres en wachtwoord in.
  3. Klik op ‘Inloggen’. U keert automatisch terug naar de homepage.

De digitale krant op de website

Via parool.nl kunt u direct rechts bovenaan de pagina op de krantafbeelding klikken om in de digitale krant omgeving te komen. U kunt in het archief terugbladeren in alle kranten vanaf april 2017.

De digitale krant is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag om 13.30 uur en op zaterdag om 6.00 uur.

  1. Klik op ‘Digitale krant’ direct boven Het Parool-logo.
  2. U krijgt de krant van vandaag te zien. Als u daarop klikt, kan het gebeuren dat er een scherm verschijnt met de vraag ‘Bent u abonnee? Meld u hier aan.’ Klik in dat geval op ‘Meld u hier aan’.
  3. De melding zal verdwijnen en de krant zal verschijnen. In sommige gevallen moet u uw inloggegevens nog éénmalig invullen voordat de krant verschijnt.

Om de digitale krant in het buitenland te kunnen downloaden, is een wifi-verbinding aan te bevelen. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Om alles te kunnen lezen, heeft u een abonneenummer nodig om te koppelen aan uw Profiel. Is dat nog niet het geval? Klik dan hier voor meer informatie.

Het Parool lezen in de vertrouwde opmaak van de papieren krant. Eenmaal gedownload is de krant ook offline te lezen. U kunt artikelen delen en bewaren, en in het archief terugbladeren in alle kranten vanaf april 2017. De digitale krant is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag om 13.30 uur en op zaterdag om 6.00 uur.

Om de digitale krant in het buitenland te kunnen downloaden, is een wifi-verbinding aan te bevelen. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen. Hieronder vindt u de omschrijving hoe het downloaden van de apps bij de meeste toestellen werkt.

Android:

  1. Ga naar de Google Play Store op uw Tablet en zoek op ‘Parool ’.
  2. Download de app de ‘Parool Krant’.
  3. Open de app en tik op het hamburgermenu (drie streepjes) linksboven.
  4. Tik op ‘Aanmelden’, vul het e-mailadres en wachtwoord in.
  5. Tik op ‘Inloggen’.
  6. Tik op de krant om deze te downloaden.

iOS:

  1. Ga naar de App Store op uw iPad en zoek op ‘Parool ’.
  2. Download de app ‘de Parool Krant’.
  3. Open de Parool Krant-app.
  4. Tik op ‘Inloggen’ in de navigatiebalk onderaan.
  5. Vul het e-mailadres en wachtwoord van uw Profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  6. U keert automatisch ( niet automatisch) terug naar de Kiosk.
  7. Tik op de krant om deze te downloaden.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Om alles te kunnen lezen, heeft u een abonneenummer nodig om te koppelen aan uw Profiel. Is dat nog niet het geval? Klik dan hier voor meer informatie.

Het hangt van het merk en model van uw toestel af hoe het downloaden van de app precies in z’n werk gaat. Hieronder vindt u de omschrijving hoe het downloaden van de app bij de meeste toestellen werkt.

 

Parool App - P

Hieronder vindt u de omschrijving hoe u gebruik kunt maken van de Parool-app.

Android

  1. Ga naar de Google Play Store op uw smartphone en zoek op ‘’Parool.
  2. Download de app ‘de Parool-app’ en open deze.
  3. Kies welk nieuws u eventueel een melding wilt ontvangen en klik op doorgaan.
  4. Tik op ‘Meer’, rechts onderaan.
  5. Kies ‘Inloggen’, vul het e-mailadres en wachtwoord in. Tik op ‘Inloggen’.
  6. Onderaan kunt u navigeren naar de verschillende mogelijkheden binnen de app.

iOS

  1. Ga naar de Store op uw iPhone en zoek op ‘Parool ’.
  2. Download de app ‘de Parool -app’ en open deze.
  3. Tik op ‘Meer’ in de navigatiebalk onderaan. Selecteer ‘Inloggen’.
  4. Vul het e-mailadres en wachtwoord van uw Profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  5. Sluit het inlogscherm door op ‘V Start’ te tikken in de navigatiebalk onderaan.

 

De Parool Digitale krant App – P Krant

Hieronder vindt u de omschrijving hoe u gebruik kunt maken van de Parool Krant-app.

Android:

  1. Open de app ‘Het Parool’.
  2. Tik op de drie onder elkaar geplaatste puntjes en selecteer ‘Instellingen’.
  3. Tik op ‘Uw abonnementsgegevens’.
  4. Vul het e-mailadres en wachtwoord bij uw Persgroep-account in en tik op ‘Inloggen’.
  5. Tik op de back-toets om terug te gaan naar de krant.
    Tik op de krant om deze te downloaden.
  6. U kunt alle artikels en foto’s afzonderlijk bekijken en lezen in tekstversie of de gehele krant in PDF versie

iOS:

  1. Ga naar de App Store op uw iPhone en zoek op ‘Parool’.
  2. Download de app ‘de Parool Krant’.
  3. Open de Parool Krant-app.
  4. Tik op ‘Inloggen’ in de navigatiebalk onderaan.
  5. Vul het e-mailadres en wachtwoord van uw Profiel in en tik op ‘Inloggen’.
  6. U keert automatisch terug naar de Kiosk.
  7. Tik op de krant om deze te downloaden.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De digitale krant wordt van maandag t/m vrijdag om 13.30 uur en zaterdag om 6.00 uur gepubliceerd.

Op uw PC kunt u artikelen vanuit de digitale krant printen en opslaan, als volgt:

  1. Open de digitale krant.
  2. Open het artikel dat u wilt uitprinten/opslaan als tekstbestand door dubbel op de kop van het artikel te klikken.
  3. Klik op de knop ‘Print’ rechtsboven. Het artikel opent als PDF-bestand.
  4. Gebruikt u Internet Explorer, dan vindt u het menu om uit te printen en op te slaan door uw muis naar de onderkant van de pagina te bewegen. Gebruikt u Google Chrome of Mozilla Firefox dan vindt u het menu bovenaan de pagina.

 

U kunt de krant via uw App automatisch laten downloaden zodra de nieuwe krant beschikbaar is. Belangrijk is ook dat de download niet onderbroken wordt. Als volgt:

iPhone/iPad:

  1. Open ‘Instellingen’ op het bureaublad van uw iPhone/iPad.
  2. Tik op ‘Algemeen’.
  3. Tik op ‘Ververs op achtergrond’.
  4. Schakel ‘Ververs op achtergrond’ in.
  5. Schakel in het onderstaande overzicht van uw apps, het knopje bij de Parool digitale krant-app in.

Android:

  1. Open de Parool digitale krant-app.
  2. Ga naar ‘Instellingen’. Tik op ‘Automatisch downloaden’.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Controleer of u bent ingelogd en of u uw abonneenummer heeft ingevuld in uw Profiel. U kunt uw abonneenummer invullen in uw Profiel als u ingelogd bent op www.parool.nl.

Uw abonneenummer is een 8-cijferige code. U vindt uw abonneenummer in de welkomstbrief die u bij aanvang van uw abonnement ontving en/of op uw bankafschrift bij betaling via automatische incasso.

Lukt het nog steeds niet? Scroll naar beneden voor de vragen over inloggen.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De Parool-app is een app met een verschillend gezicht afhankelijk van op welk apparaat u de app gebruikt. Op dit moment is er geen verschil tussen het lezen op uw tablet of smartphone.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Om de digitale krant in het buitenland te kunnen downloaden, is een wifi-verbinding aan te bevelen. Bij een mobiele verbinding (3G/4G) kunnen de kosten oplopen.

Indien u geen Nederlands bankrekeningnummer heeft kunt u een Digitaal Basis-abonnement ook afsluiten met een creditcard, of via de App Store een abonnement aanschaffen.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Om altijd alle artikelen van Het Parool te kunnen lezen dient u zich inloggen op de nieuwssite en in de app. Zonder abonnement hebt u geen toegang tot Parool alle artikelen op de website en in de app. In de digitale editie voor tablets kunt u zonder abonnement geen artikelen lezen.

Heeft u al een abonnement?

Heeft u uw abonnement al gekoppeld aan uw Profiel? Dit doet u met uw abonneenummer. Deze heeft u ontvangen bij uw welkomstbrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld. Na deze actie kunt u de digitale krant lezen via krant.parool.nl en gebruikmaken van onze online servicediensten.

Lukt het nog niet en heeft u wel uw abonnement gekoppeld aan uw Profiel?

Het is mogelijk dat de oude gegevens nog worden getoond door een instelling op uw computer. U kunt het beste uw cookies verwijderen en opnieuw in te loggen.

Bent u het wachtwoord vergeten?

Ga op parool.nl, klik rechtsboven op 'Service' en kies 'Inloggen'. Rechtsonderaan kunt u klikken op 'Wachtwoord vergeten?'.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

iPhone/iPad:

  1. Open de app en tik in de navigatiebalk onderaan op ‘Mijn kranten’.
  2. Tik langdurig op de krant die u wilt verwijderen. De knop ‘Verwijderen’ verschijnt naast de krant.
  3. Tik op ‘Verwijderen’.
  • Een slotje boven de krant in ‘Mijn kranten’ betekent dat de krant gedownload is.
  • Slotje open? De krant wordt automatisch verwijderd na een aantal dagen.
  • Slotje dicht? De krant wordt niet automatisch verwijderd.

Android:

Het hangt van het merk en model van uw toestel af hoe u kranten kunt verwijderen. Op de meeste Android-toestellen gaat het als volgt:

  1. Rechtsboven staat een icoon dat lijkt op een stapeltje kranten. Tik daarop.
  2. De beschikbare en gedownloade kranten verschijnen. Op de meeste type toestellen staat onder de gedownloade kranten een blauw vinkje.
  3. Zet uw vinger op de krant die u wilt verwijderen tot de knop ‘Verwijder’ of een prullenmand-icoontje verschijnt.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Publicatie

De digitale krant wordt van maandag t/m vrijdag om 13.30 uur gepubliceerd en op zaterdag om 06:00 uur.

 

Gebruik op meerdere apparaten

U kunt op vijf apparaten tegelijkertijd inloggen om de digitale krant te downloaden.

 

Archief

Via de app kunt u de laatste 6 verschenen edities direct terugvinden. Via de app kunt u echter ook de kranten tot april 2017 terugvinden in het archief.

 

Navigeren

Tik op het driehoekje onderin of rechtsboven op het overzichtsicoon om snel alle pagina’s van de kranten te bekijken.

 

Bladeren

Swipe om door de krantenpagina’s te bladeren. Tik eenmaal op een artikel om het te openen.

 

Inzoomen

Zoom in door twee keer op een artikel te tikken of door twee vingers uit elkaar te bewegen.

 

Navigeren

Swipe of scroll om door een artikel te navigeren. Tik tweemaal op het artikel om een artikeloverzicht te tonen.

 

Foto’s bekijken

Sommige artikelen bevatten meerdere foto’s. Tik eenmaal op een foto om deze op groot formaat te bekijken. Swipe om de andere foto’s te bekijken.

 

Delen

Deel een artikel met andere abonnees via mail of social media. Tik op het deel-icoon in de rechterbovenhoek en kies hoe u het artikel wilt delen.

 

Bewaren

Plaats een bladwijzer bij een artikel, zodat dit artikel beschikbaar blijft. Tik op het sterretje in de rechterbovenhoek. U vindt het artikel bij ‘Bladwijzers’ op het openingsscherm.

 

Tekst grootte aanpassen

iOS: Open het artikel in tekstmodus door erop te tikken. Tik op de grote A boven het artikel om de tekst te vergroten, op de kleine A om de tekst te verkleinen.

Android: Open het artikel in tekstmodus door erop te tikken. Tik op de grote A boven het artikel om de tekst te vergroten, op de kleine A om de tekst te verkleinen.

 

Puzzels

Het is helaas niet mogelijk kruiswoordraadsels en andere puzzels digitaal in te vullen. U kunt de puzzels wel uitprinten via de website of via de app als uw toestel verbonden is met een printer.

 

Slotje

Gebruikers van Android apparaten zien geen slotje. Er staat enkel een slotje vermeld als u gebruik maakt van een iPhone of iPad. Het slotje dat onder ‘Mijn kranten’ boven de digitale krant staat, betekent dat deze krant volledig gedownload is. U kunt op het slotje tikken waardoor het slotje sluit. Dit zal ervoor zorgen dat de krant niet automatisch verwijderd wordt. U kunt het slotje openen en sluiten door erop te tikken.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Mijn profiel

Wordt uw abonneenummer niet geaccepteerd? Dit betekent dat u gebruik maakt van een abonneenummer dat nog niet actief is (toekomstig abonnement), niet meer geldig is (oud abonnement) of niet klopt.

Uw abonneenummer is een 8-cijferige code. U vindt uw abonneenummer in de welkomstbrief die u bij aanvang van uw abonnement ontving en/of op uw bankafschrift bij betaling via automatische incasso.

 

Wordt uw postcode niet geaccepteerd?

Vul uw postcode in zonder spatie tussen de cijfers en de letters.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het in- en uitschrijven van nieuwsbrieven via e-mail gaat als volgt;

1.     Surf naar Parool.nl, klik rechtsboven op ‘Menu’, kies voor ‘Inloggen’ en log in met uw e-mailadres en wachtwoord. U keert automatisch terug naar de homepage.

2.     Klik wederom rechtsboven op ‘Menu’ en kies voor ‘Nieuwsbrieven’

3.     Kies voor welke nieuwsbrieven u zich wilt inschrijven of afmelden.

 

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Digitaal lezen met uw Profiel

Voordat u digitaal kunt gaan lezen, dient u uw abonnement eenmalig te koppelen via ‘abonnement’ bij uw Profiel. Dit doet u met uw abonneenummer. Deze heeft u ontvangen bij uw welkomstbrief en wordt ook bij iedere afschrijving vermeld. Na deze actie kunt u de digitale krant lezen via krant.parool.nl en gebruikmaken van onze online servicediensten.

Met dezelfde inlog kunt u direct gebruik maken van Topics.nl als dit binnen uw abonnementsvorm wordt aangeboden.

U kunt uw Profiel als volgt aanmaken;

1.     Surf naar parool.nl, klik rechtsboven op ‘Service’ en kies voor ‘Inloggen’

2.     Op het volgende scherm kiest u voor ‘Profiel aanmaken’

3.     Vul uw e-mailadres in en kies een wachtwoord. Klik op ‘Registreren’.

4.     U ontvangt een e-mail met een activatielink.

5.     Klik op de activatiemail in de e-mail en uw registratie is voltooid!

Door een Profiel aan te maken gaat u akkoord met de gebruiksvoorwaarden en geef je aan het privacy statement en het cookiebeleid te hebben gelezen.

 

Abonneenummer toevoegen

Om uw abonneenummer* toe te voegen kunt u het volgende doen;

1.     Surf naar parool.nl, klik rechtsboven op ‘Service’, kies voor ‘Inloggen’ en log in met uw e-mailadres en wachtwoord. U keert automatisch terug naar de homepage.

2.     Klik wederom rechtsboven op ‘Service’ en kies voor ‘Mijn Profiel’.

3.     Klik op het tabblad ‘Abonnementen’.

4.     Klik op ‘Abonnement koppelen’. Vul uw abonneenummer en postcode in. Let op: uw postcode vult u in zonder spatie tussen de cijfers en letters.

5.     Klik op ‘Koppel mijn abonnement’.

*Uw abonneenummer is een 8-cijferige code. U vindt uw abonneenummer in de welkomstbrief die u bij aanvang van uw abonnement ontving en/of op uw bankafschrift bij betaling via automatische incasso.

 

Melding “Het e-mailadres bestaat al”.

U heeft al eerder een Profiel aangemaakt bij één van de kranten van de Persgroep. U kunt de volgende stappen ondernemen;

  1. U kunt met uw e-mailadres inloggen via parool.nl/inloggen. Weet u uw wachtwoord niet meer? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan via parool.nl/wachtwoordvergeten.
              
  2. Let op: de link die u via e-mail ontvangt in uw inbox dient binnen een uur geactiveerd te worden. U kunt direct zelf een nieuw wachtwoord instellen en bevestigen.       
     
  3. Nadat u bent ingelogd, kunt u direct de digitale krant lezen en heeft u toegang tot Topics.nl en diverse servicediensten via www.parool.nl/service.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

 

Het Parool is onderdeel van de Persgroep. De Persgroep maakt gebruik van de nieuwste beveiligingstechnieken. Bovendien wordt er altijd gebruik gemaakt van een beveiligde verbinding als u gebruik maakt van uw Persgroep Profiel.

Voor het Persgroep Profiel hebben wij algemene voorwaarden in ons privacy statement.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

 

Als u uw wachtwoord van uw Persgroep Profiel wijzigt, dan verandert het wachtwoord voor al uw Profielen van de Persgroep kranten.

Uw wachtwoord wijzigen kunt u als volgt;

  1. Surf naar parool.nl, klik rechtsboven op ‘Service’ en kies voor ‘Inloggen’.
  2. Vul het e-mailadres en wachtwoord in.
  3. Klik op de knop ‘Inloggen’, u gaat automatisch terug naar de homepage.
  4. Klik rechtsboven op ‘Service’ en kies voor ‘Mijn Profiel'.
  5. Ga naar het ‘Wachtwoord’.
  6. In het bovenste veld vult u uw oude wachtwoord in, in de tweede veld het nieuwe wachtwoord.
  7. Klik op ‘Opslaan’.

Wachtwoord vergeten?

Bent u uw wachtwoord vergeten, dan kunt u als volgt een nieuwe aanvragen;

1.     Surf naar parool.nl, klik rechtsboven op ‘Menu’ en kies voor ‘Inloggen’.

2.     Vul uw e-mailadres in.

3.     Klik op ‘Wachtwoord vergeten’ en vul uw e-mailadres nogmaals in.

4.     Klik op ‘Nieuw wachtwoord aanvragen’. U ontvangt een e-mail om een nieuw wachtwoord in te stellen. Let op: de link in de wachtwoord e-mail is slechts een uur geldig.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u voortaan met een ander e-mailadres inloggen? U wijzigt het e-mailadres voor uw Persgroep-profiel als volgt:

  1. Ga naar www.parool.nl
  2. Klik rechtsboven op ‘Login’ en log in met uw e-mailadres en wachtwoord
  3. Klik rechtsboven op uw profielnaam en ga naar Profiel
  4. Klik onder uw naam op ‘Profiel’
  5. Ga naar het tabblad ‘E-mail’.
  6. Vul het nieuwe e-mailadres en het oude wachtwoord van uw profiel in.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Dit betekent dat u bent ingelogd met een Profiel waaraan uw abonneenummer niet gekoppeld is. Dit kan voor u het volgende betekenen;

  1. Of u logt uit en logt opnieuw in met de Persgroep Profiel waaraan uw abonneenummer wel gekoppeld is.
  2. Of u koppelt uw abonneenummer aan uw Profiel.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Dit betekent dat uw abonneenummer is gekoppeld aan een Profiel met een ander e-mailadres. Log uit, en log opnieuw in met het e-mailadres van uw Profiel.

Weet u niet meer welk e-mailadres bij uw Profiel hoort of is het e-mailadres niet meer actief? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics

Topics is een nieuw online (nieuws)platform. Met Topics kunt u eenvoudig alles lezen over die onderwerpen die u het meest interesseren. Stel zelf uw persoonlijke playlists samen of wordt verrast door aanbevelingen van de redactie.

  • Exclusieve service voor abonnees
  • Maak persoonlijke playlists van uw favoriete onderwerpen
  • Of laat u inspireren door verrassende thema's
  • Altijd en overal beschikbaar op mobiel, tablet en laptop

Alles uit de 13 beste dagbladen.
15.000 artikelen per week, het werk van 2.000 journalisten en 13 kranten in één overzicht.

Topics is gratis voor de abonnees* van Het Laatste Nieuws, De Morgen, AD, Trouw, de Volkskrant, Het AD, PZC, Eindhovens Dagblad, De Stentor, De Gelderlander, Tubantia, Brabants Dagblad en BNDeStem.

* U heeft toegang met een Compleet, Weekend+, Zaterdag+ of Digitaal abonnement. U heeft geen toegang met dagpassen, losse verkoop, abonnementen die via de app-stores verkocht worden, of een zaterdagabonnement zonder digitale toegang.

Om toegang te krijgen tot Topics.nl gebruikt u dezelfde inlog als die u gebruikt voor de digitale krant van Het Parool. U wordt meteen herkend als abonnee en leest u gratis verder op Topics.

Bent u nog niet geregistreerd?

  1. Ga naar parool.nl/registeren
  2. Maak een profiel aan met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord.
  3. Activeer uw profiel via de link in de e-mail die u toegezonden krijgt.

Succesvol ingelogd? Ontdek Topics!

  1. U kiest de thema’s die u interesseren en selecteert uw ‘Topics’ via de knoppen ‘Ontdek’ en/of ‘Zoek’ in het menu aan de linkerkant van uw scherm.
  2. Al uw Topics vindt u op rij onder de knop ‘Mijn topics’ in het menu aan de linkerkant van uw scherm.
  3. Het laatste nieuws van alle Topics die u volgt vindt u onder de knop ‘Mijn nieuws’ aan de in het menu aan linkerkant van uw scherm.
  4. Ontdek de ‘Must reads’ van de redactie.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt Topics lezen op computer, laptop via de website.

Voor tablet en smartphone gebruikers is een een app beschikbaar. U vindt de app in de App-Store voor iPad/iPhone, in de Google Play Store voor Android.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U vindt alle print- en online-artikelen van alle Nederlandse en Belgische kranten van de Persgroep terug op Topics. In totaal krijgt u toegang tot 15.000 artikelen per week, het werk van 2000 journalisten en 13 kranten in één overzicht.

Topics omvat de volgende titels:

  • De Volkskrant
  • AD
  • Trouw
  • Het Laatste Nieuws (BE)
  • De Morgen (BE)
  • Brabants Dagblad
  • BN de Stem
  • De Gelderlander
  • De Stentor
  • Eindhovens Dagblad
  • PZC
  • Tubantia

De artikelen verschijnen op Topics zo goed als tegelijkertijd met het online nieuws op de websites. In de loop van de nacht verschijnen de artikelen van de ochtendkranten op Topics, ’s middags worden de artikelen van de middagkranten op Topics gepubliceerd.

Krijg ik ook breaking news?
Breaking news op de websites van de deelnemende titels verschijnt op Topics onder de header ‘Nu belangrijk’.

Kan Topics op basis van mijn interesses artikelen aanbevelen?
Topics stelt het nieuws op maat voor u samen en suggereert nieuwe topics op basis van de topics die u volgt en de krant die u leest.

Kan ik ook magazines lezen?
Op dit moment biedt Topics de print- en online artikelen uit de krant en de bijlagen van 6 krantentitels.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Gebruikers van Topics ontvangen automatisch dagelijks een nieuwsbrief. U kunt zich uitschrijven voor de nieuwsbrief via de afmeldlink onderaan elke nieuwsbrief.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Topics is niet apart verkrijgbaar maar is een extra service bij een krantenabonnement.

Wilt u Topics uitproberen, neem dan een voordelig proefabonnement via www.topics.nl


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Via de knop ‘Lees later’ boven de kop van het geopende artikel.

U kunt de artikelen delen via Facebook, Twitter en mail via de daarvoor bestemde knoppen onder elk geopend artikel.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Vooralsnog kan er één nieuwsprofiel worden samengesteld op Topics per abonnement. Wel kunnen alle gezinsleden met de inloggegevens van uw Persgroep-profiel op hun eigen toestel inloggen op Topics.

Gezinsleden kunnen geen eigen nieuwsprofiel aanmaken op Topics, dit is alleen mogelijk door een tweede abonnement te nemen met een ander mailadres.


Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.


Heeft u nog hulp nodig?