Veelgestelde vragen
die u verder helpen

Veelgestelde vraag vragen hoe wat waarom

Het Parool naar de ochtend per 3 januari 2022

De beslissing om de krant voortaan in de ochtend te bezorgen, heeft verschillende redenen; journalistieke en praktische. Voorop staat dat we denken dat we u, als lezer, in de ochtend nog beter kunnen bedienen. Daarom verschijnen ook de digitale editie en de digitale krant (pdf) vanaf 3 januari in de ochtend al online. Op zaterdag blijft alles bij het oude. We zijn ervan overtuigd dat de ochtend door de aanwezigheid van online nieuws een beter en logischer moment van verschijnen is. De praktische reden: Het Parool is een van de weinige middagkranten in Nederland. De kosten voor distributie en bezorging in de middag worden inmiddels gedragen door een klein aantal kranten en zijn daardoor relatief hoog.

We streven ernaar dat de krant doordeweeks tussen 6 en 7 uur op de deurmat valt. Ook de digitale editie en de digitale krant (pdf) zullen 's ochtends vroeg online staan. Op zaterdag zal de krant op de gebruikelijke tijd worden bezorgd: voor 11 uur.

 

Nee, Het Parool blijft dezelfde krant, alleen het moment van bezorgen verandert. We kunnen u vanaf 3 januari voortaan meteen in de ochtend een frisse blik op het nieuws in Amsterdam en in de rest van de wereld bieden. Voor ons geldt dan wel een andere deadline, in de avond i.p.v. in de ochtend.

U ontvangt uw krant in de ochtend, maar via parool.nl of de Parool app heeft u 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot alle ontwikkelingen in het nieuws. Die kunt u lezen op elk gewenst moment van de dag. Dat is een mooie aanvulling op uw papieren krant. Als abonnee heeft u toegang tot alle artikelen, u moet dan wel even inloggen. Heeft u nog geen account om in te loggen? Ga dan naar parool.nl/inloggen of neem contact met ons op. We helpen u graag!

Er zijn geen juridische beperkingen om het moment van bezorging te veranderen van de middag naar de ochtend.

U ontvangt uw krant in de ochtend, maar via parool.nl of de Parool app heeft u 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot alle ontwikkelingen in het nieuws. Die kunt u lezen op elk gewenst moment van de dag. Dat is een mooie aanvulling op uw papieren krant. Als abonnee heeft u toegang tot alle artikelen, u moet dan wel even inloggen. Heeft u nog geen account om in te loggen? Ga dan naar parool.nl/inloggen of neem contact met ons op. We helpen u graag!

We streven ernaar dat de krant doordeweeks tussen 6 en 7 uur op de deurmat valt. Ook de digitale editie en de digitale krant (pdf) zullen 's ochtends vroeg online staan. Op zaterdag zal de krant op de gebruikelijke tijd bezorgd worden: voor 11 uur.

Onze leveringsvoorwaarden kunt u hier terugvinden.

Nee, het nieuwe tijdstip van bezorging heeft geen gevolgen voor de prijs. Dit staat los van mogelijke andere factoren, zoals inflatie en productiekosten.

Uw krant bereikt de Waddeneilanden via veerboten. Voor de bezorging zijn we dus afhankelijk van de aankomsttijden. Daardoor wordt het Parool op de Waddeneilanden later bezorgd dan in de rest van Nederland. De uiterste bezorgtijden kunt u hieronder vinden.

Texel: maandag t/m zaterdag uiterlijk 9.30 uur.
Vlieland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 13.00 uur.
Terschelling: maandag t/m zaterdag uiterlijk 12.00 uur.
Ameland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 11.00 uur.
Schiermonnikoog: maandag t/m zaterdag uiterlijk 14.00 uur.

Abonnementen

U kunt Het Parool op verschillende manieren lezen, op papier en digitaal. Bekijk alle abonnementsvormen en bijbehorende tarieven

Of neem contact op met de Klantenservice voor advies via telefoonnummer 088 – 0561 533. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur. Wij helpen u graag verder.

U ontvangt een bevestiging van uw aanvraag en een bevestiging van de startdatum van uw abonnement.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Uw abonnementsnummer kunt u vinden bij elke afschrijving van het abonnementsgeld van uw bankrekening. Het nummer staat ook in de bevestiging van uw abonnement. Deze heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement.

Gaat u verhuizen? Geef dit minimaal een week van te voren door via het aanvraagformulier. Direct na uw melding ontvangt u per e-mail een bevestiging.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Wilt u uw abonnement wijzigen of opzeggen, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 1 maand voor het einde van de abonnements- of actieperiode aan ons door te geven. Uw abonnement wordt aan het eind van de abonnements- of actieperiode omgezet of stopgezet. Hiervoor gaat u naar naar deze pagina.  

Heeft u de afgelopen 14 dagen een abonnement afgesloten?
U kunt uw abonnement herroepen binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste krant via het herroepingsformulier.

Er zijn enkele verschillen tussen de abonnementsvormen voor iOS (Apple) en Android apparaten:

iOS:

Op uw Apple-apparaat sluit u een Digitaal Basis abonnement af via de App Store. Dit abonnement biedt onbeperkt toegang tot alle artikelen in de 24/7 app, de Digitale Editie en op Het Parool. Het abonnement wordt elke maand automatisch verlengd en is elke maand opzegbaar.

Als u een abonnement afsluit via de App Store is het aanmaken van een account niet verplicht, maar wel sterk aan te raden. Wanneer u een account aanmaakt krijgt u toegang tot alle digitale producten van Het Parool. Zonder account heeft u alleen toegang in de app op uw Apple-apparaat.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met Apple. Zij helpen u graag verder.

Android:

Op uw Android-apparaat kunt u kiezen voor Digitaal Basis of Digitaal. Digitaal Basis geeft onbeperkt toegang tot alle artikelen in de 24/7 app en op de website van Het Parool. Het Digitaal abonnement geeft u daarnaast ook toegang tot de Klassieke Editie app. Zowel Digitaal Basis als Digitaal is elke maand opzegbaar.

Als u zich wilt abonneren vanaf uw Android-apparaat, dan is het noodzakelijk om een account aan te maken. Direct nadat u uw abonnement heeft afgesloten kunt u een account aanmaken. U heeft dit account nodig om in te loggen in de app en toegang te krijgen tot alle artikelen.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Betaling

De automatische incasso vindt niet plaats op een vast moment. Een aantal dagen voordat alle kranten, volgens het vooraf afgesproken aantal leveringen bezorgd zijn, vindt er een nieuwe afschrijving van het verschuldigde abonnementsgeld plaats.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

U kunt kiezen voor een betaling per factuur van uw abonnement met kwartaal, halfjaar of jaar betaling. Bij onze actieabonnementen bieden wij alleen maandbetalingen per automatische incasso aan. De eenvoudigste en voordeligste wijze van betalen is om Het Parool toestemming te geven uw abonnementsgeld automatisch te laten incasseren. Mocht u het niet eens zijn met een afschrijving, dan kunt u deze laten terugboeken door binnen acht weken contact op te nemen met uw bank.

Kiest u voor automatische incasso, dan ontvangt u korting op uw abonnementstarief.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bezorging

We streven ernaar dat de krant doordeweeks voor 7 uur op de deurmat valt. Ook de digitale editie en de digitale krant (pdf) zullen 's ochtends vroeg online staan. Op zaterdag zal de krant op de gebruikelijke tijd worden bezorgd: voor 11 uur. Voor de Waddeneilanden gelden andere bezorgtijden.

Uw krant bereikt de Waddeneilanden via veerboten. Voor de bezorging zijn we dus afhankelijk van de aankomsttijden. Daardoor wordt het Parool op de Waddeneilanden later bezorgd dan in de rest van Nederland. De uiterste bezorgtijden kunt u hieronder vinden.

  • Texel: maandag t/m zaterdag uiterlijk 9.30 uur.
  • Vlieland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 13.00 uur.
  • Terschelling: maandag t/m zaterdag uiterlijk 12.00 uur.
  • Ameland: maandag t/m zaterdag uiterlijk 11.00 uur.
  • Schiermonnikoog: maandag t/m zaterdag uiterlijk 14.00 uur.

Heeft u geen krant of een verkeerde krant ontvangen, of mist u een bijlage? Onze excuses voor het ongemak.

Uw bezorgmelding kunt u eenvoudig online doorgeven, ga hiervoor naar Bezorgservice. Uw melding zal direct worden doorgegeven aan onze afdeling Distributie, zodat we de bezorging van uw krant snel kunnen verbeteren.

Om uw bezorgklacht te kunnen doorgeven, dient u in te loggen. U kunt hier inloggen en gelijk uw bezorgklacht doorgeven.

 Komt u er online niet uit en wilt u uw bezorgmelding telefonisch doorgeven? U kunt contact opnemen met onze bezorgservice. Onze computer met spraakherkenning helpt u binnen 1 minuut als u uw postcode en de datum van uw niet bezorgde krant inspreekt.

Als u geen of een verkeerde krant hebt ontvangen, wordt deze melding met één bezorgdag gecompenseerd. Dit betekent dat uw eerstvolgende betaalperiode één bezorgdag later zal plaatsvinden.

U kunt uw krant alsnog digitaal lezen. Download hiervoor de digitale krant app op uw smartphone of tablet of ga direct naar digitale krant. Let op, abonnees met een Zaterdag-abonnement hebben helaas geen gratis toegang tot de digitale krant.

Een correcte bezorging heeft onze hoogste prioriteit. Alle meldingen over problemen met bezorging worden doorgegeven aan onze distributie-afdeling. De bezorger van uw krant ziet deze klachten direct op zijn bezorglijst. De meeste problemen zijn dan ook de volgende dag weer verholpen. Als u vaker klachten meldt, dan doen we een onderzoek naar de bezorgsituatie. De Bezorgservice zal dan contact met u opnemen om bij u te informeren of de bezorging is verbeterd.

 

 

Alle schademeldingen en ongevallen worden door ons distributiebedrijf in behandeling genomen. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Vakantieservice

Op verzoek van diverse camping-, vakantiepark- en hoteleigenaren is de vakantie bezorgservice op deze locaties niet meer mogelijk. De eigenaren kunnen helaas niet garant staan voor een juiste levering van uw krant op een locatie waar veel vakantiebezoekers zijn. U kunt uw krant natuurlijk wel gewoon online blijven lezen.

U kunt uw vakantieonderbreking altijd annuleren. Geef uw annulering hier door. Wij zorgen ervoor dat uw wijziging binnen uiterlijk vijf werkdagen is verwerkt.

Tijdens uw vakantie kunt u gebruiken van onze vakantieservice*. Zo voorkomt u een volle brievenbus bij thuiskomst. We bieden u verschillende opties: U kunt uw krant laten doorsturen naar het adres van vrienden of familie of naar uw vakantieadres. Of u zet de bezorging gewoon een tijdje stop. Tegelijk kunt u de krant digitaal blijven lezen. Log in en geef uw vakantie online aan ons door. U ontvangt altijd een bevestiging via e-mail.

Bekijk hier alle mogelijkheden van de vakantieservice.

 

*U kunt gebruik maken van onze vakantieservice als uw krant van maandag tot en met zaterdag bij u wordt bezorgd. De minimale onderbreking moet 6 dagen (inclusief zondag) zijn en mag niet langer dan 91 dagen duren. Bekijk hier alle voorwaarden.

Wilt u gebruik maken van onze vakantieservice? Geef dit minimaal een week van te voren aan ons door. 

Bekijk hier alle mogelijkheden van de vakantieservice.

 

Mijn account

Klik op deze link en vul uw abonnementsnummer in. U ziet direct aan welk e-mailadres uw abonnement gekoppeld is.

Met een DPG Media account kunt u inloggen op de websites en in de apps van deze merken van DPG Media:

  • NU.nl, het AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, de Stentor, Tubantia, de Gelderlander, het ED, Brabants Dagblad, BN DeStem en de PZC
  • Libelle, Veronica Superguide, Story, Nouveau, AutoWeek, Ouders van Nu, vtwonen college, Stijlvol Wonen
  • Tijdschrift.nl, Reclamefolder.nl
  • Qmusic, Joe

Wanneer u inlogt, krijgt u toegang tot bepaalde extra's of mogelijkheden. Deze verschillen per merk.
Heeft u een abonnement op een van de nieuwsmerken? Dan krijgt u onbeperkt toegang tot alle artikelen en video’s van dat nieuwsmerk.

 

Ga naar Log in of maak uw account aan, vul uw e-mailadres in en klik op 'Ga verder'. Zo kunnen we nagaan of u al een account heeft.

  • Wanneer blijkt dat u al een account heeft, dan kunt u vervolgens uw wachtwoord invullen of op 'Wachtwoord vergeten' klikken.
  • Wanneer blijkt dat u nog geen account heeft, dan kunt u direct een account aanmaken. Het enige wat u hiervoor nog moet doen is een wachtwoord kiezen.
 

 Na aanvang van uw abonnement kunt u direct een account aanmaken en gebruik maken van de digitale producten van het Parool. 

Heeft u al een abonnement maar nog geen account? Maak een account aan zodat u kunt inloggen. Ga vervolgens via het menu naar uw account en koppel uw abonnement.

U kunt uw abonnement aan uw account koppelen door uw abonnementsnummer toe te voegen in uw account. Het abonnementsnummer vindt u in de bevestiging van uw abonnement. Deze heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement. Uw abonnementsnummer (klantnummer) staat ook bij elke afschrijving van uw bankrekening.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Ga naar parool.nl en log in met uw account via 'Service' en 'Inloggen'. U keert nu automatisch terug naar de homepage. Klik wederom op 'Service' en ga naar 'Mijn account'. Klik op het tabblad 'Abonnementen' en vervolgens op 'Abonnement koppelen'. Vul uw abonnementsnummer en postcode in. Let op: uw postcode vult u in zonder spatie tussen de cijfers en letters. Klik tenslotte op 'Koppel mijn abonnement'.

Het abonnementsnummer vindt u in de bevestiging van uw abonnement. Deze heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement. Uw abonnementsnummer staat ook bij elke afschrijving van uw bankrekening.

Heeft u een vraag of bent u op zoek naar het telefoonnummer van de Klantenservice? Ga dan naar deze pagina.

Wordt uw abonneenummer niet geaccepteerd?

Waarschijnlijk maakt u gebruik van een abonnementsnummer dat nog niet actief is (toekomstig abonnement), niet meer geldig is (oud abonnement) of niet klopt.

Het abonnementsnummer vindt u in de bevestiging van uw abonnement. Deze heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement. Uw abonnementsnummer (klantnummer) staat ook bij elke afschrijving van uw bankrekening.

 

Wordt uw postcode niet geaccepteerd?

Vul uw postcode in zonder spatie tussen de cijfers en de letters.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Dit betekent dat uw abonneenummer is gekoppeld aan een account met een ander e-mailadres. Log uit, en log opnieuw in met het e-mailadres van uw account.

Weet u niet meer welk e-mailadres bij uw account hoort of is het e-mailadres niet meer actief? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Ga naar wachtwoord vergeten. Na het invullen van uw e-mailadres ontvangt u een 6-cijferige verificatiecode per e-mail. U dient deze code binnen 15 minuten te gebruiken en kunt na het invullen ervan een nieuw wachtwoord instellen. Is de verificatiecode verlopen? U kunt dan direct een nieuwe aanvragen.  

Ga naar uw profiel, navigeer in het menu bovenin naar 'account' en wijzig het wachtwoord.

Als u nog niet bent ingelogd, dient u dat eerst te doen. Ga hiervoor naar myaccount.parool.nl. Nadat u bent ingelogd klikt u in het servicemenu rechts op 'Accountgegevens wijzigen? Klik hier'. Hier kunt u uw mailadres, wachtwoord en persoonlijke gegevens aanpassen.

U kunt met uw account op maximaal 5 apparaten tegelijk inloggen.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Een abonnement kan slechts aan 1 account gekoppeld worden. 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Ga naar parool.nl, klik rechtsboven op 'Service' en kies 'Mijn account'. Klik op het tabblad 'E-mail' en selecteer de nieuwsbrieven die u wilt ontvangen via de schuifjes die erachter staan.

U heeft ook altijd de mogelijkheid om u via de toegezonden nieuwsbrief af te melden, door onderaan de nieuwsbrief op ‘Afmelden’ te klikken.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

 

Ga in de app naar 'Service'en klik op 'Pushberichten'. Selecteer vervolgens welk type pushberichten u wilt ontvangen via de schuifjes die erachter staan.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het Parool is onderdeel van DPG Media. DPG Media maakt gebruik van de nieuwste beveiligingstechnieken. Bovendien wordt er altijd gebruik gemaakt van een beveiligde verbinding als u gebruik maakt van uw DPG Media account.

Meer details vindt u in onze gebruikersvoorwaarden en privacy statement

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Digitaal lezen

Toestellen met een Apple besturingssysteem lager dan iOS 12 zullen we niet langer meer ondersteunen voor de Digitale Editie en de Nieuws app. Door vereisten vanuit het Apple platform kunnen wij met een oudere iOS versie niet meer de ervaring bieden waar we voor staan, daarom zijn we genoodzaakt te upgraden.

Wat houdt dit in?
De Parool-app zal in de meeste gevallen blijven werken op toestellen met een besturingssysteem ouder dan iOS 12. Echter zullen wij bij mogelijke problemen niet in staat zijn deze te verhelpen. Verder zal de Volkskrant-app, in de Apple App Store niet langer meer beschikbaar zijn voor gebruikers met besturingssystemen lager dan iOS 12.

Wat kunt u doen?
Voor de beste gebruikerservaring raden wij u aan om de meest recente iOS versie te downloaden en uw Parool-app regelmatig te updaten

Mobiele app gebruikers:
Update uw iOS systeem versie via ‘Instellingen -> Algemeen -> Software update’.
Mocht dit niet lukken? Dan verwijzen we u graag naar de Mobiele website van Het PArool of de Tablet app (mits iOS 12 of hoger).

Tablet app gebruikers:
Update uw iOS systeem versie via ‘Instellingen -> Algemeen -> Software update’.
Mocht dit niet lukken? Dan verwijzen we u graag naar de Mobiele app/ website van Het Parool waarop u binnenkort ook van de Editie kunt genieten.

U kunt het Parool op verschillende manieren digitaal lezen. Hier vindt u informatie over alle digitale producten van Het Parool.

Het is afhankelijk van uw abonnementsvorm wat u wel of niet digitaal kunt lezen. U krijgt toegang door in te loggen met uw account.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Met een Digitaal Basisabonnement kunt u onbeperkt al onze artikelen op de site en in de Nieuws app lezen. Met een Digitaal abonnement hebt u deze toegang eveneens. Daarnaast kunt u met een Digitaal abonnement de Digitale krant met bijlagen (pdf) en de Digitale Editie lezen.

Een deel van de artikelen op parool.nl en in de 24/7 app is gratis toegankelijk. De Plus artikelen zijn exclusief voor abonnees, dat geldt ook voor de Digitale Editie en de Klassieke Editie. Het is afhankelijk van uw abonnementsvorm wat u wel of niet digitaal kunt lezen.

U krijgt toegang door in te loggen met uw account. Ga dan naar parool.nl en klik rechtsboven op 'Service' en kies 'Inloggen'. Uw abonnement dient gekoppeld te zijn aan uw account.

Om digitaal te kunnen lezen heeft u een internetverbinding nodig. Wanneer u geen wifi verbinding heeft, betaalt u het datatarief van uw telecomprovider. De meeste mensen hebben een telecom-abonnement met een databundel. Let op: In het buitenland zijn deze kosten mogelijk hoger dan in Nederland. Check dit bij uw telecomprovider. 

Heeft u vragen met betrekking tot uw account? Kijk dan bij de veelgestelde vragen over account.

Heeft u nog geen abonnement? Bekijk de actuele mogelijkheden via parool.nl/abonneren.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Plus artikelen zijn artikelen waarmee het Parool zich onderscheidt, zoals achtergrondverhalen, interviews en natuurlijk de columns. Het zijn artikelen waar we trots op zijn en die we graag met onze abonnees delen. U herkent Plus aan het rode Plus-label bij artikelen op de website en in de app.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Open uw account en contoleer of uw abonnement aan uw account gekoppeld is.

U kunt uw abonnement aan uw account koppelen door uw abonnementsnummer toe te voegen in uw account. Het abonnementsnummer vindt u in de bevestiging van uw abonnement. Deze heeft u van ons ontvangen bij de start van uw abonnement. Uw abonnementsnummer (klantnummer) staat ook bij elke afschrijving van uw bankrekening.

Is uw abonnement al gekoppeld maar kijgt u toch geen toegang? Het is mogelijk dat de oude gegevens nog worden gebruikt door een instelling op uw computer. U kunt het beste uw cookies verwijderen en opnieuw inloggen.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Bezoekers van onze site krijgen eenmalig, via een pop-up, de vraag of Het Parool meldingen mag weergeven. U kunt dan klikken op 'toestaan' of 'blokkeren'. Als u op 'toestaan' heeft geklikt, ontvangt u nieuwsmeldingen van Het Parool redactie wanneer u online bent. Deze meldingen worden ook wel notificaties of pushberichten genoemd.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Op elk willekeurig moment kunt u de meldingen (notificaties) uitschakelen in de instellingen van uw internetbrowser. We leggen dat hier uit voor 3 verschillende browsers:

In Chrome klikt op de menu-knop (de drie puntjes onder elkaar rechtsboven in de hoek van de browser). Vervolgens selecteert u Instellingen, klikt u op Geavanceerd en vervolgens op Privacy en beveiliging. Ga naar Site instellingen en tenslotte naar Meldingen. U kunt nieuwsmeldingen hier uitschakelen.

In Explorer klikt u op de menu-knop (de drie puntjes naast elkaar rechtsboven in de hoek van de browser). Vervolgens selecteert u Instellingen, klikt u op Geavanceerd en hier kiest u voor Machtigingen beheren. U kunt nieuwsmeldingen hier uitschakelen.

In Firefox klikt u achtereenvolgens op menu, opties en inhoud om de notificaties te kunnen beheren.

U kunt de meldingen ook uischakelen via de instellingen van Windows. Klik hiervoor met de rechter muisknop op Start (in de linker onderhoek van uw scherm). Kies Instellingen en ga naar Meldingen en acties.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het Parool - Nieuws

Ga naar de App Store (iOS) of naar Google Play Store (Android) en zoek op ‘Parool - Nieuws’.

Download de app ‘Het Parool - Nieuws' en open deze.

Tik op 'Service''.

Kies ‘Inloggen’. Hier kunt u inloggen met uw account of een account aanmaken. Alleen abonnees hebben toegang tot de Plus artikelen in de app.

Onderaan kunt u navigeren naar de verschillende mogelijkheden binnen de app.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Alle uitleg over Goal Alert vindt u op hetparool.nl/goalalert

Het Parool - Digitale Editie

Ga naar de App Store (iOS) of naar Google Play Store (Android) en zoek op ‘Parool ’.

Download de app ‘Het Parool - Nieuws' en open deze.

Tik op het menu.

Kies ‘Inloggen’, vul de het e-mailadres en wachtwoord van uw Parool account in. Tik op ‘Inloggen’.

Onderaan kunt u navigeren naar de verschillende mogelijkheden binnen de app.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Een nieuwe Digitale Editie is dagelijks beschikbaar vanaf  06:00 uur.

Om de Digitale Editie te kunnen downloaden heeft u een internetverbinding nodig. Wanneer u geen wifi verbinding heeft, betaalt u het datatarief van uw telecomprovider. De meeste mensen hebben een telecom-abonnement met een databundel. In het buitenland zijn deze kosten mogelijk hoger dan in Nederland. Check dit bij uw telecomprovider. 

Dagelijks een Editie maken vraagt veel inspanning van onze redactie en hoort dan ook bij een Digitaal abonnement. Omdat het bij de lancering van de Digitale Editie technisch nog niet mogelijk was om Digitaal Basis abonnementen uit te sluiten, hebben wij ervoor gekozen deze tijdelijk voor alle abonnees open te zetten. Inmiddels kunnen we per abonnementstype toegang verlenen tot de Digitale Editie en hebben we de Digitaal Basis abonnementen dan ook uitgesloten.

U hebt in uw abonnement langere tijd gratis gebruik kunnen maken van de Digitale Editie terwijl dit niet bij uw abonnementsvorm hoorde. Mist u de Digitale Editie? Wij helpen u graag met het uitbreiden van uw abonnement. Neem contact met ons op voor een mooi aanbod.

Automatisch downloaden is alleen mogelijk via iOS (iPhone of iPad). Tik hiervoor in het Service menu op 'Automatische downloads'.

Het Parool - Digitale Krant

Android:

Ga naar de Google Play Store en zoek op ‘Parool’.

Download de app ‘Het Parool digitale krant’.

Open de app en tik op het menu (drie streepjes) linksboven.

Tik op ‘Aanmelden’ en log in met uw Parool account.

Tik op de 'Kiosk' en selecteer de krant die u wilt downloaden, deze is daarna terug te vinden onder 'Mijn kranten'. Eenmaal gedownload kunt u de krant ook zonder internetverbinding lezen.

 

iOS:

Ga naar de App Store en zoek op 'Parool'.

Download de app 'Het Parool digitale krant'.

Open de app en tik op ‘Inloggen’ in de navigatiebalk.

Vul het e-mailadres en wachtwoord van uw account in en tik op ‘Inloggen’.

Tik op de 'Kiosk' en selecteer de krant die u wilt downloaden, deze is daarna terug te vinden onder 'Mijn kranten'. Eenmaal gedownload kunt u de krant ook zonder internetverbinding lezen.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

De Digitale Krant is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag om 13.30 uur en op zaterdag om 6.00 uur.

Om de Digitale Krant te kunnen downloaden heeft u een internetverbinding nodig. Wanneer u geen wifi verbinding heeft, betaalt u het datatarief van uw telecomprovider. De meeste mensen hebben een telecom-abonnement met een databundel. Let op: In het buitenland zijn deze kosten mogelijk hoger dan in Nederland. Check dit bij uw telecomprovider. 

Eenmaal gedownload kunt u de Digitale Krant op een later tijdstip ook zonder internetverbinding lezen.

Het slotje betekent dat deze krant volledig gedownload is. U kunt op het slotje tikken waardoor het slotje sluit. Dit zal ervoor zorgen dat de krant niet automatisch verwijderd wordt. U kunt het slotje openen en sluiten door erop te tikken.

U kunt de nieuwe Digitale Krant via uw app automatisch laten downloaden zodra deze beschikbaar is. Belangrijk is dat de download niet onderbroken wordt. Eenmaal gedownload kunt u de Digitale Krant op een later tijdstip ook zonder internetverbinding lezen. U kunt automatisch downloaden als volgt instellen:

Android:

Open de digitale krant-app.

Open het menu instellingen en ga naar ‘Service’.

Vink ‘Automatisch downloaden’ aan.

 

iOS:

Open ‘Instellingen’ op het bureaublad van uw iPhone/iPad.

Tik op ‘Algemeen’.

Tik op ‘Ververs op achtergrond’.

Schakel ‘Ververs op achtergrond’ in.

Schakel in het onderstaande overzicht van uw apps, het knopje bij de Parool digitale krant-app in.

U heeft altijd de mogelijkheid om uw kranten te verwijderen. Hieronder vindt u de verschillende mogelijkheden.

Android:

Handmatig: Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen. Tik op ‘Mijn kranten’. Tik op de drie onder elkaar geplaatste puntjes rechtsboven. Tik op ‘Selecteren’ of op ‘Alles selecteren’. Dan verschijnt het prullenmand-icoon rechts bovenaan. Tik daarop.

Automatisch: Tik op de drie onder elkaar geplaatste streepjes linksboven om het Instellingenmenu te openen. Tik op ‘Service’. Tik op ‘Verwijder publicaties automatisch’. Kies daar wanneer u de kranten automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1, 3, 7 dagen, na 2 weken of een maand.

 

iOS:

Handmatig: Ga naar 'Mijn kranten' in de navigatiebalk en tik op 'Bewerken'. Vink de kranten aan die u wilt verwijderen en tik op het prullenbak-icoon.

Automatisch: Ga naar 'Mijn kranten' in de navigatiebalk en tik op het prullenbak-icoon met pijlen. Kies nu wanneer u de kranten automatisch wilt laten verwijderen: nooit, na 1, 3, 7 dagen, na 2 weken of een maand.

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Overig

Stuur uw vraag, idee over de inhoud of andere tips naar onze redactie via e-mail of post. 

Wilt u Het Parool bezoeken of wilt u een afspraak maken met iemand?
Onze receptie is van maandag tot en met vrijdag van 9.00-17.00 uur telefonisch te bereiken via 020 - 558 4444

Bezoek adres:
Het Parool, Jacob Bontiusplaats 9, 1018LL  Amsterdam

Tips doorgeven aan de redactie?
Informatie, tips of een artikel kunt u mailen naar redactie@parool.nl

 

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.

Het Parool is onderdeel van DPG Media. De advertentiemogelijkheden in de media van DPG Media combineren de sterke eigenschappen en het specifieke bereik van onze merken met de communicatiedoelstellingen van adverteerders. Met een portfolio van meer dan 140 merken en vele producten heeft DPG Media alles in huis om een boodschap succesvol over te brengen. Wij bieden crossmediale oplossingen met bereik over heel Nederland tot aan een specifieke postcode.

Ga naar dpgmedia.nl/adverteren voor meer informatie.

Op onze website over de losse verkoop vindt u alle nodige informatie.

Ik heb een andere vraag

Staat uw vraag niet bij de veelgestelde vragen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen u graag verder.