PlusOpen tijdens corona

Weesper is omgetoverd tot slijterij: ‘Net een snoepwinkel’

Van ondernemers wordt in coronatijd veel creativiteit gevraagd. Hoe gaan ze om met de lockdown? Dat lees je in de rubriek Open tijdens corona. Vandaag: Collin Hardy (30) heeft zijn café- restaurant Weesper omgetoverd tot een slijterij. Een snoepwinkel, zeggen zijn klanten.

Collin Hardy  Beeld Nina Schollaardt
Collin HardyBeeld Nina Schollaardt

Wat betekent de gedeeltelijke lockdown voor uw zaak?

“We begrijpen de overheid, maar we voelen het intens in onze portemonnee. Doordat we Weesper hebben veranderd in een slijterij, kunnen we gelukkig een deel van onze mede­werkers nog van werk voorzien. Vooral voor mezelf werkt het therapeutisch om op locatie te kunnen werken. Thuiszitten is echt ruk.”

Hoe gaat de komende tijd eruitzien?

“Deze slijterij blijven we doorzetten tot de maatregelen worden versoepeld. Dan stoppen we direct en gaan we door met Weesper. Daar kijk ik enorm naar uit. Een slijterij runnen is leuk, maar een restaurant runnen is leuker. Pils van de tap smaakt toch een stuk lekkerder dan uit de fles.”

Heeft u nog creatieve inzichten gekregen door de situatie?

“Het idee ontstond spontaan. We hadden een kar staan met veel lege kistjes en we zagen dat we de restauranttafels en terrastafels konden gebruiken om wijn en bier op te ­presenteren. We verkopen nu van alles: van Westmalle Tripel en ­Weihenstephaner bier tot een pinot grigio huiswijn of een kwaliteitsrosé uit de Provence. Vaak is het eerste wat mensen zeggen als ze binnen­komen: ‘Ik voel me net een kind in een snoepwinkel’.”

Hoe houdt u de moed erin?

“Die moed is teruggekomen door de slijterij. Ook omdat we toeleven naar de officiële heropening van Weesper. We hebben wat onderhoud aan het pand gedaan en heaters aan de gevels geplaatst. We gaan ervoor zorgen dat als we weer open kunnen, dat we alleen maar beter worden. Met dat perspectief kom je een heel eind.”

Wat is het eerste dat u gaat doen als de boel weer wordt versoepeld?

“Dan gaan we proberen er financieel bovenop te komen en wennen aan heropening. Dit zijn harde klappen geweest. Ik denk dat het de eerste week superdruk wordt doordat mensen de horeca hebben gemist, maar dat ze daarna snel gewend raken aan het nieuwe normaal. Qua omzet ­verwachten wij dat het daarna hetzelfde wordt als voor de coronatijd.”

Weesper

Weesperzijde 144

Tips? open@parool.nl.

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden