Recensie
The Impact Shop in de Molsteeg verkoopt alleen merken die bijdragen aan een duurzame modewereld
The Impact Shop in de Molsteeg verkoopt alleen merken die bijdragen aan een duurzame modewereld © Jesper Boot

The Impact Shop

recensieElke dag openen nieuwe winkels, restaurants en cafés in de stad. In onze dagelijkse rubriek Open lees je erover. Vandaag: The Impact Shop.

Via haar stichting Gelukszoekers opende Lisa Elsenburg (27) een aantal pop-upwinkels waar ze duurzame kleding verkocht. Nu is ze een eigen onderneming begonnen en krijgt haar concept een winkel zonder houdbaarheidsdatum: The Impact Shop. Elsenburg verkoopt alleen merken die zich inzetten voor een duurzame, eerlijke modewereld.

Duurzame modewereld
Ze schakelde hulp in van Chanel Trapman (24), die al jarenlang mensen bewust probeert te maken van hun consumptiegedrag. Dat is bij ­velen het alsmaar kopen van nieuwe kleding, zonder oog te hebben voor de omstandigheden waarin die wordt geproduceerd.