Recensie

The Emoji Movie (*): de emoji's schieten tekort

In de Verenigde Staten werd The Emoji Movie onthaald als een van de slechtste films aller tijden. Misschien dat het eerste kwartier daarom meevalt.

The Emoji Movie

We reizen af naar Textopolis, een stad aan de binnenkant van je smartphone. Waar normale emoji's één gezichtsuitdrukking hebben, kan Gene (T.J. Miller) er honderden oproepen. Hij is kortom een geval apart en reist samen met zijn vrienden Hi-5 (James Corden) en Jailbreak (Anna Faris) de halve telefoon door. Als hij zijn code kan veranderen, zal Gene eindelijk een normale, monotone emoji worden.

Goed, daar win je geen Oscars mee. De plot is een halve rip-off van Pixars Inside Out. De poepemoji maakt voor de hand liggende grapjes en de animatie ziet er simpeler uit dan je van een grote bioscoopfilm mag verwachten. Maar toch. Er moet meer zijn. Iets waardoor The Emoji Movie van een matig product verandert in een artistiek bloedbad.

Dat klopt. Producent Sony koos er namelijk voor deze film tot de nok te vullen met product placement. ­Gene en zijn vrienden komen vast te zitten in het spel Candy Crush, ze ­bekijken kattenvideo's op YouTube, varen op de muziekgolven in Spotify en schudden met hun billen in Just Dance.

Plots zie je ze zitten, de grote studiobazen. Ze schateren. "Weet je wát we doen? We laten kinderen betalen voor reclame!"

The Emoji Movie

Regie Tony Leondis
Met T.J. Miller, James Corden, Anna Faris
Te zien in Filmhallen, Ketelhuis, Kriterion, Arena, De Munt, Tuschinski

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden