Nieuws

Panels, muziek en masterclasses van biermerk Bud tijdens BUDX

Amerikaans biermerk Bud komt op 25 en 26 september naar Amsterdam met een tweedaags evenement over muziek, kunst en mode. 

Bud bierflesjes. Beeld ANP

De eerste Nederlandse editie van BUDX met meerdere panels, masterclasses, visual arts en installaties vindt plaats in de tijdelijke evenementenlocatie Temp. BUDX komt uit de Verenigde Staten en wordt inmiddels in meerdere steden ter wereld georganiseerd.

Amerikaans biermerk Budweiser krijgt steeds meer voet aan de grond in Nederland. In juli werd bekend dat het merk, hier bekend als Bud, gelanceerd wordt in de Nederlandse horeca en winkels en daarmee de strijd wil aangaan met Heineken. Twee dagen later werd bekend dat Bud de nieuwe sponsor van Ajax wordt, als eerste Europese club. 

Tijdens BUDX Amsterdam gaan bekende namen uit de industrie met elkaar het gesprek aan over allerlei onderwerpen binnen de muziek, kunst en mode. Zo spreekt onder andere Lyke Poortvliet van Green Events over hoe Nederland voorop loopt in het duurzaam maken van festivals. The New Originals introduceert op BUDX Amsterdam een collectie als start van een langdurige samenwerking tussen Bud en het modecollectief.

Beide avonden worden afgesloten met verschillende DJ-acts, met onder andere Kerri Chandler en Benji B.

Het evenement bijwonen is gratis, je kan je opgeven via de website. Toegang is afhankelijk van de drukte, kom dus op tijd.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden