Schuimverslaggever Hans van der Beek. Beeld Artur Krynicki

Multitasken met Beertje

Schuim

Hans van der Beek doet elke dag verslag van feesten, presentaties en andere belangrijke bijeenkomsten in Amsterdam. Vandaag: de lezing The art of succes.

Het is misschien lastig uitleggen, maar als ik een uitnodiging krijg voor The art of succes, een lezing van innovatiestrateeg Judith Osborn en Daphne Feller, directeur van BrainExplainers, kan ik tranen in mijn ogen krijgen van geluk.

In het Conservatorium Hotel ook nog. Wat is ongeveer het programma, Judith?

Osborn: “We beginnen met een drankje en een hapje. Weet je wat het is? Als je mensen nu niks gaat geven, worden ze jengelig.”

Het is zes uur des avonds. Osborn heeft een punt.

“Daarna de lezing. Uurtje. Dan weer een hapje en een drankje. Beertje komt ook.”

Beertje is Beertje van Beers, Schuimfavoriet. Ik ben helemaal bijgepraat. En daar komt inderdaad de eerste schaal met oesters.

In de lift zag ik een vrouw met blauw haar. Ik dacht nog: hé, blauw haar. Daarna zag ik in de zaal een vrouw met geel haar. Leuke foto samen, dacht ik nog. Even later staan ze samen aan een tafeltje en ik vertel hun dit verhaal, maar dan hardop.

Amanda Rijff: “Het heeft zo moeten zijn.”

The art of succes is ook mij niet vreemd.

En daar is Beertje; het nieuwe seizoen van Schuim is nu pas echt begonnen.

Osborn en Feller praten over het brein. Dat is anderhalve kilo, we spenderen er maar twintig procent van en van alles wat we doen, is 95 procent nog onbewust ook.

Tip: beperk je tot die vijf procent. Maak een kort lijstje met wat je wilt in het leven en de rest – weg ermee. Onzekerheid? Prima. Overboord ermee, naar die 95 procent, want die krijg je er toch gratis bij.

Nou goed, en zulke dingen.

Nog eentje: jat! En dan niet van één persoon, want dat is jatten. Jat van zoveel mogelijk mensen en overal vandaan. Dan heet het research.

Er zijn ook oefeningen. We moeten allemaal met ons rechterbeen een rondje draaien. Het gaat me best goed af. Beertje naast me ook.

Nu moeten we met onze rechterhand een 9 in de lucht tekenen. Ook dat gaat hartstikke gezellig.

Dan hand en been tegelijkertijd. Het wordt al snel een vrolijk rommeltje.

“Zo moeilijk is multitasken!” roept het duo.

Multitasken kost veertig procent extra energie. We denken dat we het kunnen, maar we kunnen het niet.

Duo: “En ja, dat geldt ook voor vrouwen.”

Ik durf niet naar rechts te kijken.

Duo: “Je krijgt geen hoofdpijn ’s avonds van multitasken. Je krijgt hoofdpijn van de druk door de verwachting dat je móet multitasken.”

Naast me balt Beertje van Beers een vuist. Volgens mij zegt ze ook ‘yes!’, maar ik kan me vergissen.

Tips? Mail naar schuim@parool.nl.

Wat The art of succes
Waar Conservatorium Hotel, Van Baerlestraat
Wie Judith Osborn, Daphne Feller, Beertje van Beers, Amanda Rijff, Sebastiaan van der Lans, Brandon Lee Hoop
Wanneer donderdag 5 september, 18.00 tot 20.30 uur
Drank en spijs **
Sfeer ****
Hans hoorde: ‘Leuk is een verdienmodel.’

Sprekers Daphne Feller en Judith Osborn: "We zijn te boeken, maar tevens is het voor ons een feestje. Wij vieren creativiteit." Beeld Hans van der Beek
Coryfee Beertje van Beers, Karlijn Visser (Holistik) en Nancy Poleon (BrandedU): "Als je niet bang bent voor je dromen, dan droom je niet groot genoeg." Ook mooi. Beeld Hans van der Beek
Trendforecaster Antoinette van den Berg (The lady in blu) en beautyexpert Amanda Rijff. Of komen er nog meer kleuren? Rijff: "Ik denk het niet." Beeld Hans van der Beek
Intercedent Mirco Ouwehand en Sebastiaan van der Lans (founder WorldProof) willen Rick Astley op hun huwelijk. "Zijn manager zei: nee. Maar we hebben nog een jaar. Gaat lukken." Beeld Hans van der Beek
André Snippe (Snippe Projecten), Oscar Kneppers (ondernemer met sabbatical) en projectontwikkelaar Lars van Engelen. Wat hebben ze geleerd? Van Engelen: "Fouten maken mag." Beeld Hans van der Beek
Durf te falen! Vraag aan de zaal: wat was jouw grootste faal ooit. Schrijver Brandon Lee Hoop: "Dat gele jasje." Met Debby de Jong (Feeling for change). Beeld Hans van der Beek

Wekelijks een overzicht van de nieuwste hotspots, uitgaanstips, films en restaurants in je mailbox? Schrijf je dan nu in voor de Uit-nieuwsbrief van Het Parool.

Ook leuk: volg @hetparool op Instagram.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden