Aldus

Mindf*ck: next level leert je een date te manipuleren

Victor Mids (32) en Oscar Verpoort (32) van het tv-programma Mindfck lanceren hun tweede boek: Mindfck: next level. Wat staat ons te wachten?

Victor Mids. Beeld ANP Kippa

Next level. Dat klinkt meteen hoopvol.

Oscar Verpoort: “Ja, meer illusies, trucs. We hadden nog zo veel ideeën. Het verschil met het eerste boek is de praktische kant: we leren je technieken om een telefoonnummer te raden, om een sollicitatiegesprek of date te manipuleren. Er is een hoofdstuk versieren. Kortom: de gedachte van de ander doorgronden.”

Nog meer trucs. Hebben jullie niet zo’n beetje alles al gehad?

Tegelijk: “Nee, natuurlijk niet!” Verpoort: “Dit is pas het begin. We halen veel inspiratie uit nieuw onderzoek naar gedragswetenschap. Ook qua vorm; zien we vette dingen op Instagram of op tv. Of een object waar we een truc omheen kunnen bouwen.”

Victor Mids, kunt u nog met mensen omgaan zonder te manipuleren?

“Ha, het zit wel altijd in mijn hoofd. Ik kan in elke situatie wel wat bedenken. Gelukkig heb ik een aan- en uitknop. Ik maak er weleens gebruik van hoor. Backstage komen bij feestjes, bijvoorbeeld.”

Zijn mensen niet achterdochtig wanneer ze met u praten?

“Ja, mensen denken vaak dat ik ze manipuleer, terwijl dat niet zo is. Of ze proberen mij met een truc voor de gek te houden. Soms mailt iemand een vette illusie of truc die ik nog niet kende. Dan reageer ik met: tof man.”

Delen jullie alles in het boek?

Verpoort: “We delen in principe trucs of technieken met gedragswetenschap als basis. Dan kunnen we ook uitleggen hoe het werkt, leren de lezers er wat van.”

Vanavond is de boekpresentatie. Met Hans Kazan.

Mids: “Hoe gaaf is dat. Onze jeugdheld. Hij krijgt het eerste exemplaar. En we gaan samen een show geven.”

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden