Hans van der Beek Beeld Artur Krynicki

Hipper dan Linda.man is werkelijk niet mogelijk

Schuim

Hans van der Beek doet elke dag verslag van feesten, presentaties en andere belangrijke bijeenkomsten in Amsterdam. Vandaag: de lancering van Linda.man.

Het einde van de Cruquiusweg is het Amsterdam van morgen, hooguit overmorgen. Randje Oostelijk Havengebied, het merendeel bouwval of in de steiger.

Hipper kun je het niet krijgen.

De presentatie van Linda.man is helemaal op nummer 144. Het huis ernaast bestaat uit een voorgevel, stukje dak en een halve zijwand, eromheen parkeerterrein. Daarop staan sportauto’s, 4wheeldrives en een groene Mini Cooper.

Bij de ingang wacht een meisje met een muts, dus zij is vast van de gastenlijst.

“Zeker,” zegt ze. “Jij staat er niet op.” Daarna: “Grapje.”

Medegasten met humor, het begin is er.

Ik ga een oude loods binnen, voorbij een vuurkorf en een bewaker. Binnen staan een oude truck met een tweede leven als patatkraam en ook een antieke tafel met rauwkost en verfspatten erop. Op het podium staan echte planten. De drank zit in zwarte, plastic tuinbakken vol ijs en is for grabs.

Hipper is, al met al, werkelijk niet mogelijk.

O wacht, daar komt iemand binnen met een baby in een buggy. Ik heb te vroeg gesproken.

Op het podium begint een rapper te zingen, geen hele bekende, als ik de reacties om me heen hoor, en bovendien heeft hij zijn winterjas aangehouden en draagt hij een petje en een zonnebril, dus hoe moet ik het dan nog weten.

Ik haal een patatje met mayo én curry, lekker oldskool.

De presentatie.

Waldemar, Johnny en Beau stonden er al op, en nu staat er een drietal op de cover. Het thema is mannen & eten. De drie zijn chef-koks, supersterren, bij elkaar hebben ze zeven Michelinsterren.

Koks op de cover van een glossy. Daar staan ze zelf ook van te kijken.

Chef Sergio Herman: “Vroeger lagen we onder het stof. We waren niet echt sexy, de Hotelschool was voor mensen die niet zo goed konden leren. Dat is helemaal omgedraaid. Sinds Jamie Oliver een superster is, zijn we omhooggeschoten.”

Het gesprek komt uiteindelijk op snacks die absoluut niet kunnen. Er staan daar tenslotte alleen maar mannen op het podium.

Herman: “Een zakje friet. Onderweg een Magnum. Zoute drop. Ik kan een heel boek maken over guilty pleasures.”

Joris Bijdendijk: “Een goede kroket is echt vakmanschap, hè.”

En over de hamburger: “In een goed plakje kaas zit twaalf maanden geduld.”

Jermain de Rozario: “En McDonald’s op zijn tijd is toch ook lekker.”

Loods in het Oostelijk Havengebied: “Oooohhh.”

Na afloop zijn er ook hotdogs, uiteindelijk nog altijd gewoon een broodje knak, mosterd, ketchup, augurkjes en gebakken ui, maar opgehipt met de betere worst van Brandt & Levie, dus helemaal van deze tijd.

Tips? Mail naar schuim@parool.nl

Wat lancering Linda.man
Waar Qru, Cruquiusweg
Wie Joris Bijdendijk, Sergio Herman, Jermain de Rozario, Jildou van der Bijl, Iebele van der Meulen, Ellen Litz, Valentina Vos, Evgeniy Levchenko, Victoria Koblenko
Wanneer Maandag 4 november, 16.30 tot 19.00 uur

Drank en spijs ***
Sfeer ****
Hans trekt ook de grens bij McDonald’s

De covermodellen: kookrocksterren Sergio Herman, Joris Bijdendijk en Jermain de Rozario. Vroeger onder het stof, nu sexy. Beeld Hans van der Beek
Voetbalrockster Evgeniy Levchenko en rockster hors catégorie Victoria Koblenko: geen fatsoenlijke première kan zonder. Beeld Hans van der Beek
Creatieve baas Jildou van der Bijl, hoofdredacteur Linda.man Iebele van der Meulen en hoofdredacteur Linda.meiden Yara Michels. Beeld Hans van der Beek
Stylist Caroline Fuchs en fotograaf Paul Bellaarts maakten deze foto's van model Leonie ter Braak in de nieuwe Linda.man. Fuchs: "Die onderbroek ligt nu bij mij thuis." Beeld Hans van der Beek
Fotograaf - en pestkop - Valentina Vos met haar agenten Elsbeth van Nieuwenhuijsen en Sandra Witman (Witman Kleipool). Beeld Hans van der Beek
Team Linda: Ellen Litz (adjunct), Mariëlle Arts (zakelijk) en Madelon Smit (marketing). Moeder Litz: "Dat kan tegenwoordig, joh. Met al die middagfeestjes komt al het kroost mee." Beeld Hans van der Beek
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden