'Fastfoodketens zijn kinderlokkers'

McDonalds richt zich volgens de consumentenbond nog teveel op kinderen. Foto GPD

DEN HAAG - De drie grote fastfoodketens McDonalds, Burger King en Kentucky Fried Chicken (KFC) richten zich met hun reclame en marketing nog steeds voor een groot deel op kinderen. Vooral McDonalds maakt zich volgens de Consumentenbond hieraan schuldig, zo blijkt uit eigen onderzoek.

Het kabinet pleit er in de nota overgewicht juist voor dat kinderen zo min mogelijk in de verleiding komen door reclames voor ongezonde voeding. De Tweede Kamer praat maandag over deze nota.

Overgewicht is een groot probleem. Steeds meer kinderen wegen te veel. Volgens de vereniging die opkomt voor de belangen van consumenten zijn de tv-reclames voor fastfood, koek, snoep en ijs daar medeschuldig aan. De Consumentenbond dringt, net als de Hartstichting, al tijden aan op een verbod op dit soort reclames. (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden