Aldus

Drankjedoen.nl is het nieuwe blind daten

Lockdowndaten is het nieuwe op slag verliefd worden. Rob Sterken (42) begon drankjedoen.nl,
zodat singles toch tot elkaar kunnen komen.

null Beeld Shutterstock
Beeld Shutterstock

Online videodating tijdens de lockdown met avondklok. Hoe dan, wat dan?

“Dit is het nieuwe blind daten, je voert een videochat van een minuut. Bevalt de ander, dan verleng je met drie minuten, bevalt de ander niet, dan ga je vanzelf door naar de volgende kandidaat. Nooit meer swipen, nooit meer profielen lezen, nooit meer ellenlang chatten.”

Valentijn was toch gisteren?

“Had je geen Valentijn, dan zijn wij er.”

Bent u zelf een ervaren online dater?

“Ja, in het verleden heb ik alle datingconcepten geprobeerd – on- en offline. Ik ben erachter gekomen dat berichten en foto’s niet veel zeggen: het gaat om iemand zien, om lichaamstaal. Ons concept vermindert de kans op mislukking. Overigens heb ik inmiddels de liefde van mijn leven gevonden.”

Drankjedoen is gratis?

“Ja, ik heb veel leden nodig om de deelnemers te kunnen koppelen, Mensen vullen filters in: leeftijd, opleiding, afstand tot elkaar en zonder veel aanmeldingen kun je dan niet koppelen. Hoe meer leden, des te meer filters; dan kun je ook kiezen voor wel of geen huisdier, wel of niet roken, enzovoorts. We gaan ook avondjes uit weggeven in wijnbars en restaurantjes en zo, maar dat is voor na de lockdown en de avondklok.”

Is drankjedoen altijd open?

“Nu alleen op zondagavond om half negen, dan kun je gezellig, al dan niet met een drankje erbij, naar ons online datingevent. Noem het een virtueel café. Hebben we straks meer leden, dan gaan we ook op zaterdag open, en met 100.000 leden kunnen we dat misschien wel elke avond doen.”

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden