Open tijdens corona

De nieuwe collectie van kledingwinkel Bylima was direct uitverkocht

Van ondernemers wordt in coronatijd veel creativiteit gevraagd. Hoe gaan ze om met de lockdown? Dat lees je in de rubriek Open tijdens corona. Vandaag: volgens Salima Tarzati (32) van kledingmerk en winkel Bylima heeft de coronacrisis haar team dichter bij elkaar gebracht.

Bylima. Beeld Susanne Stange
Bylima.Beeld Susanne Stange

Wat betekent de gedeeltelijke lockdown voor uw zaak?

“In het begin kwam het als een storm op ons af. Niet alleen moest mijn filiaal dicht, maar ook de warenhuizen waar ik mijn kleding verkoop. Ik ben met mijn team aan tafel gaan ­zitten en heb toen tegen ze gezegd dat we niet moeten mopperen maar dit moeten overwinnen. Het ondernemerschap komt dan naar boven; je zal beslissingen moeten maken en je moet creatief zijn. Het klinkt misschien gek, maar de corona­­crisis heeft ons dichter bij elkaar gebracht.”

Hoe gaat de komende tijd eruitzien?

“De winkel in de Kinkerstraat is sinds vrijdag 19 maart open om op afspraak te komen winkelen. Dat is fijn. Gelukkig leven wij in een tijd waarin sociale media een heel belangrijke rol spelen. Dus we zijn daarop nog meer gaan inspelen. En dat doet het heel goed.”

Heeft u nog creatieve inzichten gekregen door de situatie?

“Ik heb mijn zaak kunnen verbouwen. Nu is het een heel nieuwe winkel met een andere inrichting. Eerst was het vrij klassiek, nu is het wat moderner en staan er gouden meubels en ­nieuwe kasten. Het design van de kasten heb ik zelf ontworpen, zodat ik de kleurrijke sjaals er echt kan laten ­uitspringen en mooi kan ­draperen.”

Hoe houdt u de moed erin?

“Door de loyaliteit van onze klanten. Twee weken geleden hebben wij onze nieuwe collectie gelanceerd, binnen vier uur was die volledig ­uitverkocht. Daar ben ik ontzettend blij mee.”

Wat is het eerste wat u gaat doen als de boel verder wordt versoepeld?

“De afspraken voortzetten op internationaal gebied, door corona staat dit allemaal on hold. Het winkelen op afspraak gaan wij erin houden. Dit hebben wij altijd al zo gedaan, ook vóór corona. Ik wil dat mijn klanten een boetiekgevoel hebben in mijn zaak en ze rustig kunnen shoppen. Een soort personal shopping experience.”

Tips? open@parool.nl.

Bylima

Kinkerstraat 341 H

https://www.bylima.com/

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden