Budweiser geeft knipoog na klacht over waterig bier

Bierfabrikant Anheuser-Busch InBev heeft met een knipoog gereageerd op de klacht van Amerikaanse consumenten dat een aantal van zijn merken, waaronder Budweiser, te veel water bevat. In een advertentiecampagne zondag wordt verwezen naar de 71 miljoen blikjes water die het bedrijf heeft gedoneerd aan verschillende hulporganisaties. Boven de afbeelding van een van de blikjes staat: 'Ze hebben er zeker zo eentje getest.'

Blikjes Budweiser in een winkel in New York. Beeld getty

De advertentie, hieronder afgebeeld, verscheen in tien verschillende Amerikaanse kranten, waaronder de New York Times en de Los Angeles Times.

Vorige week werd bekend dat groep Amerikaanse consumenten, tot dusverre verspreid over zeven verschillende staten, rechtszaken heeft aangespannen tegen de bierbrouwer. De beschuldiging, onder meer gebaseerd op getuigenissen van voormalige werknemers, komt erop neer dat de fabrikant zijn bier vlak voor het bottelen aanlengt met extra water. Dat procédé zou van toepassing zijn op tien biermerken, waaronder Budwiser, Bud Ice, King Cobra en Michelob.

'We snijden geen stukken af en maken geen uitzonderingen. Nooit', reageert Anhauser-Busch InBev in de advertenties op de kritiek. Het bedrijf laat weten dat zijn bier 'het beste is dat we kunnen brouwen'.

De advertentie van Anheuser-Busch InBev. Beeld AP
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden