PlusLifestyle

4x op herhaling

De GT-II van Asics. Beeld
De GT-II van Asics.

Retro runner

35 jaar geleden introduceerde Asics zijn eerste schoen met gel-technologie, de GT-II. De nieuwe techniek creëerde een hardloopschoen met een betere ­demping, waardoor de kans op blessures afnam. Deze maand ontwierp de designafdeling een bijna identiek exemplaar, maar maakten ze er een vrijetijdsschoen van met gerecyclede materialen. Naast het originele blauw is de gymp ook met zilveren strepen verkrijgbaar.
€90, www.asics.com/nl

Salty Dog is dit jaar terug met een kleine collectie streetwear voor mannen. Beeld
Salty Dog is dit jaar terug met een kleine collectie streetwear voor mannen.

Wat een hond

In de jaren 80 en 90 was Salty Dog een populair kledingmerk, dat al in 1971 werd opgericht. Het verdween van de markt, maar is dit jaar terug met een kleine collectie streetwear voor mannen, geïnspireerd op de skatecultuur. Het is kleding zonder poespas. De sweaters en T-shirts hebben zwart en wit als basiskleuren en hier en daar een grafische print. Uiteraard ontbreekt het ­originele logo – de stoere bulldog – niet.
Prijs € 26 Salty Dog via www.wefashion.com of www.wehkamp.nl

Monki koos My Little Pony als inspiratiebron. Beeld
Monki koos My Little Pony als inspiratiebron.

Kindertijd

Ook Monki gaat voor nostalgie en koos My Little Pony als inspiratiebron. Het is tevens de eerste gelicenseerde collectie van de modeketen, waardoor je alle pastelkleurige paardjes op de kleding en accessoires terugvindt. Voor een extra retrogevoel hebben de wijde denims een acid-wash en T-shirts een tie dye-kleuring. Vanaf eind augustus verkrijgbaar.
€40, Kalverstraat 176 of via www.monki.com

All Things Mochi maakt zogenaamde slow fashion. Beeld
All Things Mochi maakt zogenaamde slow fashion.

In de haak

De jaren 70 lijken als een rode draad door de ontwerpen van All Things Mochi te lopen. Het merk maakt zogenaamde slow fashion. Het houdt geen rekening met de seizoenen en maakt, naast een eigen nieuwe modelijn, van vintage items nieuwe kleding. Verder heeft het merk een kleine haakcollectie, die met de hand wordt gemaakt door vaklieden in binnen- en buitenland.
€160, Utrechtsestraat 26 of via www.allthingsmochi.com

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden