PlusLifestyle
4x in de watten: van tas tot teen
Multifunctioneel Zweeds jasje
De gewatteerde jas komt deze winter in bijna iedere collectie terug. Naast de ‘slaapzakjas’ verschijnen er steeds meer kortere, sportieve jacks in de winkel en op straat. Zoals dit multifunctionele jasje, waar je de mouwen vanaf kunt halen. Het is een ontwerp van Marc O’Polo. Het Zweedse kledingmerk maakt een comeback met een nieuwe duurzame strategie en veel warme, verantwoord gevoerde jassen.
Prijs: €399,95, marc-o-polo.com/nl
Michelinstappers
Niet alleen de jassen worden opgeblazen, zelfs schoenen moeten eraan geloven. Dikke zolen zijn al een tijdje een trend. Bij het Deense IvyLee gaan ze nog een stap verder en maken ze stappers die perfect passen bij het Michelinmannetje. Er is een moonbootachtig leren laarsje en deze instappers heten Tuffy. De schoenen zijn chroomvrij gelooid en met een plantaardige verf gekleurd om de impact op het milieu te verminderen.
Prijs: €215, ivyleecopenhagen.com
Vrolijk doorstikken
Opvallend is dat vooral Scandinavische merken op de gewatteerde trend inspelen. Hunkøn komt ook uit Denemarken en maakt allesbehalve minimalistische kleding. Voor de gekleurde items met veelal zelfgetekende prints halen ze inspiratie uit Japan. Hunkøn heeft zelfs doorgestikte broeken, waar je een –uiteraard – bijpassende top bij kunt kopen.
Prijs: €189, hunkon.com
Dikke zebra
De big bag zebra van het Amsterdamse Ateljé is er pas een week, maar is al bijna uitverkocht. Zoals de naam al impliceert, is het een grote, gewatteerde tas – 42 bij 34 cm – maar waar de makers vooral de aandacht op willen vestigen is het duurzame aspect. De tas is volledig gemaakt van gerecyclede materialen, inclusief de vulling, afkomstig van weggegooide bomberjacks.
Prijs: €89,99, shopatelje.com (re-stock op 19 november)