Schuim

Zwelgen in luxe duurzaamheid

Hans van der Beek doet elke dag verslag van feesten, presentaties en andere belangrijke bijeenkomsten in Amsterdam. Vandaag: de lancering van Palais.

Initiators Petra van Roon, Michiel van Heusden en Hanna Verboom: 'Het is veel meer dan een merk. Het is een avontuur' Beeld Hans van der Beek

Het Soho House is een fascinerende plek. Het interieur is Mad Men-mooi, en nog spannender: alleen toegankelijk voor leden, wereldwijd.

En die leden (m/v) zijn allemaal jong en beeldschoon. Ik vermoed een sekte, maar daar moet ik het bewijs nog voor vinden.

Ik word af en toe getolereerd als Schuimverslaggever, maar ik kan niet uitsluiten dat ze kale, vadsige vijftigers offeren, de derde volle maan na Pasen. Zodra ik dat vaststel, laat ik het meteen weten.

Deze middag weer zoiets: de lancering van Palais, een new sustainable luxury label.

Dat betekent dat dit lifestylemerk luxe met duurzaamheid combineert. Er is ook iets met eerlijke arbeid in India.

Het gaat om kussens trouwens.

Maar dan in het warme roze van Jaipur en de diepe aardse kleuren van Marrakesh, het eeuwenoude vakmanschap van Mysore en het strijklicht in Alhambra.

Allemaal copy-paste dit, maar te mooi om te laten liggen.

Bij binnenkomst krijg ik de keuze: bubbels of een mocktail. Nu hou ik, inderdaad onhandig als Schuimmeisje, niet van bubbels en van een mocktail weet ik door schade en schande inmiddels wat dat is. Een cocktail zonder alcohol. Dat lijkt me toch een contradictio in terminis.

Ik zeg dat een wit wijntje ook goed is. Maar dat is niet de bedoeling, maakt het barmeisje volkomen duidelijk. Het is bubbels of een mocktail, meer smaken zijn er niet.

Naast me zie ik Simone Sassmannshausen van de pr in milde paniek raken. Die malle glaasjes voor spijs en drank hebben een grotere impact dan ik nog steeds weiger te geloven.

Of er niet een scheutje van het een of ander in die mocktail kan, vraag Sassmannshausen aan het barvrouw. En aan mij: "Wodka?"

Ik vertel dat wodka altijd goed is.

De barvrouw sputtert nog even ­tegen, dit komt wel allemaal ­boven op de rekening.

Schuimverslaggever Hans van der Beek Beeld Linda Stulic

Ik drink mijn mocktail met wodka. Glaasje erbij, blind.

In de ruimte liggen kussens op houten plateaus van verschillende grootten. Ze zien er warm en diep aards uit.

Initiator Petra van Roon komt een hand geven. "Volgens mij ben jij de enige man hier."

Daar heeft ze een punt. Alleen haar partner, die van Hanna Verboom en de derde initiator. Dat was het verder wel.

Ik word nu toch langzaam nerveus. Zodra ik ergens een slagersmes zie, of een fakkel, of zelfs maar een Venetiaans masker, zet ik het op een rennen.

Nu komt Mariëtte van der Heide, ook van de pr, vragen of ik nog een mocktail met wodka wil. Knipoog. Zo snel als mogelijk maak ik me uit de voeten. Ze proberen me alvast te marineren hier.

Wat Lancering Palais
Waar
Soho House, Spuistraat
Wie
Hanna Verboom, Petra van Roon, Michiel van Heusden, Milou Neelen, Mariëtte van der Heide, Simone Sassmannshausen
Wanneer
dinsdag 18 september, 17.30 tot 18.30 uur

Drank en spijs
***
Sfeer **
Hans kwam goed weg

Mariëtte van der Heide en Simone Sassmannshausen van Ganbaroo PR: 'Zal ik met een fles wodka op de foto gaan?' Beeld Hans van der Beek
Lisa van der Heide (Elegance), Pip Peters (Marie Claire) en Annemarie van der Ven (Enfait Magazine): 'Ik heb het al op Instagram gezet' Beeld Hans van der Beek
Modestylist Xaviera Aubri en print-designer Milou ­Neelen, die de kussens ontwierp Beeld Hans van der Beek
Anne van Luin (Ganbaroo PR), Wendy Dirksen (pr), Im Fong Liu (stylist) en Jil Zeelen (pr). Dirksen: 'Wil je mij alsjeblieft influencer noemen? Dat iedereen me gaat uitlachen?' Graag, Wendy Beeld Hans van der Beek
Fotograaf Marie Broeckman, Patricia Hofstede ('Hoezo mijn beroep? Moet je ruimte opvullen?') en Laura Looye ('Ja, wij zijn erg van privacy. Het is al een wonder dat je onze naam krijgt') Beeld Hans van der Beek

Wekelijks een overzicht van de nieuwste hotspots, uitgaanstips, films en restaurants in je mailbox? Schrijf je dan nu in voor de Stadsgids-nieuwsbrief van Het Parool.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden