Zorg niet klantgericht

AMSTERDAM - Veel mensen vinden de zorg in Nederland niet klantgericht, ook al had marktwerking dat moeten bewerkstelligen. Uit een gezondheidsmonitor komt naar voren dat mensen bijvoorbeeld een bezoek aan het ziekenhuis nu minder waarderen dan voorheen.

Dat maakte het onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy woensdag bekend.

In het onderzoek klagen Nederlanders over gebrek aan respect, een tekort aan tijd en aandacht en lange wachttijden. Ze geven de zorgsector gemiddeld een 6,5 als rapportcijfer, een magere voldoende. (ANP)

Uit een gezondheidsmonitor komt naar voren dat mensen bijvoorbeeld een bezoek aan het ziekenhuis nu minder waarderen dan voorheen. Foto ANP/Vincent Jannink
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden