Yahoo onthult na 18 jaar nieuw logo

Yahoo heeft eindelijk het nieuwe logo onthuld. De keus is gevallen op een logo met vrij doorsnee paarse letters op een witte ondergrond. Een grote stap voor het bedrijf, aangezien het oude logo 18 jaar oud was.

Redactie
Het nieuwe logo. Beeld epa
Het nieuwe logo.Beeld epa

Begin augustus kondigde Yahoo aan met een gloednieuw logo te komen dat het 'hernieuwde gevoel van vastberadenheid en vooruitgang' van de internetreus moest weergeven.

De afgelopen 30 dagen probeerde Yahoo elke dag een ander logo uit, om mensen warm te maken voor de nieuwe look en om de 'innovatieve geest' van het bedrijf te laten zien.

'We wilden een logo dat Yahoo weerspiegelt - grillig, maar toch verfijnd. Modern en fris, met een knipoog naar onze geschiedenis. Het moest een menselijk aspect hebben, persoonlijk. Trots', aldus Yahoo-topvrouw Marissa Mayer op haar blog.

In het nieuwe ontwerp was volgens Mayer geen plek voor rechte lijnen, omdat 'rechte lijnen niet in de menselijke vorm bestaan en uiterst zeldzaam in de natuur zijn'.

Het oude logo. Beeld REUTERS
Het oude logo.Beeld REUTERS
null Beeld afp
Beeld afp
Marissa Mayer. Beeld REUTERS
Marissa Mayer.Beeld REUTERS

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden