Winnaars Dagbladgoud 2009 bekend

AMSTELVEEN - De advertentie van Centraal Beheer met Sinterklaas (waarin een wit paard door het dak lijkt te zakken) is verkozen tot de beste dagbladadvertentie van 2009 in de categorie profit. In de categorie non-profit ging de prijs naar Pink Ribbon Magazine met 'twee vriendinnen' (twee borsten).

Cebuco, de marketingorganisatie van de dagbladen, reikte de prijzen voor de beste dagbladadvertenties, Dagbladgoud, maandag uit in Amstelveen.

Dagbladgoud wordt jaarlijks uitgereikt. Ongeveer 53.000 mensen brachten de afgelopen weken via internet hun stem uit voor de verkiezing van Dagbladgoud 2009 en dat is een record volgens Cebuco. Via een dagbladcampagne werden twaalf nominaties onder de ogen van de dagbladlezers gebracht. Deze twaalf werden eerder al uit 126 inzendingen geselecteerd door een publiekspanel.

De vakjury, onder leiding van Adformatie-hoofdredacteur Léon Bouwman, wees de advertentie van Stichting Vluchteling (Probleem niet weg bij omslaan pagina) aan als winnaar van Vakgoud 2009. In de categorie Campagnegoud kwam Ahold als eerste uit de bus met de wervingscampagne Jij trekt graag die kar. (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden