Schuim

Wereldsterren die lijken op een tikfout lopen in de bodywarmer

Schuimverslaggever Hans van der Beek doet elke dag verslag van feesten, presentaties en andere belangrijke bijeenkomsten in Amsterdam. Vandaag: de Letasca X Four Launch.

De dj's Hunter/Game (artiestennaam) in actieBeeld Schuim

Voor de deur van Four in de P.C. Hooftstraat stopt een taxi. Een man en vrouw stappen uit, de vrouw met lang wapperend haar en een lange wapperende jas, alles is lang aan haar, de hele stoep kijkt toe.

Vrouw naast me: "Kijk die hakken. Anders was ze gewoon net zo lang als ik."

Op zulke momenten kan ik intens genieten van de wereld.

Four is een kledingwinkel, of eigenlijk moet ik natuurlijk zeggen: een one stop shop. Dat betekent dat de man hier terecht kan voor alles.

Streetwear in de kelder, casual en fashion gelijkvloers en als de man luxury zoekt, gaat hij gewoon even twee trappen naar boven.

Het is na sluitingstijd en er zijn twee dj's en twee cocktails, eentje met rum en de ander met wodka. De speciale gelegenheid is de lancering van een bodywarmer.

Je ziet het er niet meteen aan af, maar gelukkig zijn er in de winkel genoeg mensen die me, cocktailtje erbij, uitleggen hoe bijzonder deze bodywarmer is. Die is namelijk van het merk Letasca en dan weten de kenners genoeg.

Justin Bieber loopt ermee, en Chris Brown, The Weeknd, A$ap Rocky, dus vooral wereldsterren die lijken op een tikfout.

Schuimverslaggever Hans van der BeekBeeld Linda Stulic

Voor de Nederlandse markt brengt Letasca de bodywarmer uit met Four, in een limited edition uiteraard, exclusiviteit is in deze tak van sport van het grootste belang.

De bodywarmer van Letasca heeft een duidelijke signature. Dat is waar. Dat zie ik zelf ook meteen. Vakjes, heel veel vakjes.

Dat komt zo. De ontwerper, Elbio Bonsaglio, was vroeger model en altijd onderweg. En het probleem met reizende mannen, we kennen het allemaal: zo veel spullen en waar laat je het allemaal? Paspoort, telefoon, iPad, oplader, wat niet. Dus ontwierp Bonsaglio een bodywarmer. Met heel veel vakjes.

Foureigenaar Edward de Jonge Urbach: "Dat is zijn dna geworden."
Het vakje rechtsonder is inderdaad groot genoeg voor een iPad. Bonsaglio: "Alles wat je nodig hebt in het dagelijks leven past erin. Het is een mix van fashion en functionaliteit."

Zo draagt hij ook een sweatshirt van gelamineerd nylon. Dat bestaat echt en het stoot water af. Bonsaglio: "Regen loopt er gewoon langs weg. Voor de urban surviver."

Stoer ding wel, die bodywarmer. Strak. Dit is wat ordebewakers dragen, in 2050, wanneer alle gebouwen steriel wit zijn en mensen emotieloos. En ik denk dat het ook nog wel eens populair kon worden in de zwaardere kringen van de herenliefde, die van leer en een hoop haargroei. Of bij héle hippe snoekvissers.

In XXL hebben ze hem niet.

Tips? Mail naar schuim@parool.nl

Wat Letasca X Four Launch
Waar Four, P.C. Hooftstraat
Wie Edward de Jonge Urbach, Elbio Bonsaglio en enkele tientallen one stop ­shoppers
Wanneer vrijdag 21 oktober, van 18.00 tot 21.00 uur

Drank en spijs **
Sfeer **
Hans werd, best bezorgd, gevraagd of de dj niet te hard draaide. Twee keer.

Blogger Christian Mpamo, fashion freelancer Tessa Bosma en presentator Valerio ZenoBeeld Schuim
Richard Detlev en Shirley Rosenberg, beiden van Four, waar ook wodka te koop is met een glazen sculpuur van een draak ín de fles. Van 0,7 en 3 literBeeld Schuim
Rapper Jonna Fraser (m) neemt er eentje mee naar huis. 'Ja toch?' Naast hem Rachel Mailuhu en Daan Dekker van FourBeeld Schuim
Elbio Bonsaglio, designer van Letasca (l): 'Het startingpoint is: mannen weten niet waar ze hun troep moeten ­laten.' Naast hem Foureigenaar Edward de Jonge UrbachBeeld Schuim
Presentator Thomas Cox (l) en model Mark Cox en nee, geen familie. 'Ik heb hem al. Je ziet Pogba er ook in'Beeld Schuim
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden