Wehkamp zet zichzelf in etalage

Webwinkelbedrijf RFS Holland, eigenaar van Wehkamp, heeft zichzelf in de etalage gezet. Het bedrijf zal via een veiling worden verkocht, maakte RFS vandaag bekend.

De website van Wehkamp. © ANP

Potentiële kopers hebben al een informatiemap over het bedrijf ontvangen. Op basis daarvan kunnen zij een bod uitbrengen.

'Op dit moment worden nog geen gesprekken met partijen gevoerd', aldus de onderneming. De verkoop van RFS zou een impuls aan de groei van de onderneming moeten geven.

RFS had in de zomer zakenbank Credit Suisse ingeschakeld om verschillende strategische opties te verkennen, 'omdat er van verschillende kanten interesse in RFS bleek te bestaan'. Het uitgangspunt bij de strategische verkenning was de groeistrategie van RFS en de mogelijkheden om de groei van de onlineretailactiviteiten te versnellen.

'Nadere mededelingen zullen worden gedaan indien en zodra de omstandigheden daar aanleiding toe geven', aldus RFS.
In april stak het gerucht al de kop op dat Wehkamp, een van de grootste webwinkels van Nederland, op zoek was naar een nieuwe eigenaar.

Wehkamp heeft per jaar 100 miljoen bezoekers. Het bedrijf heeft 1,6 miljoen vaste klanten en verstuurt jaarlijks 5 miljoen zendingen. Wehkamp heeft een breed assortiment. De site verkoopt onder meer kleding en elektronica.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden