Weer 'opgepoetste' reclame verboden van cosmeticamerk

In het Verenigd Koninkrijk is weer een campagne verboden van een cosmeticamerk, omdat deze te veel zou zijn opgepoetst. Het gaat dit keer om een campagne van L'Oréal met Rachel Weisz. De 41-jarige actrice staat model voor een crème van het cosmeticamerk, maar volgens de Advertising Standards Authority (ASA) zijn haar foto's te veel bewerkt met Photoshop.

null Beeld

In de reclame van L'Oréal wordt een crème aangeprezen die beweert te zorgen voor een stevige en gladde huid. De foto van Weisz is 'misleidend en overdreven', zo luidt het oordeel van de reclamewaakhond. De foto is zo bewerkt dat de huid van de actrice egaler en zachter lijkt dan in werkelijkheid, aldus de ASA.

Het is niet de eerste keer dat een reclame van het cosmeticamerk wordt verboden. Eerder werd een reeks advertenties verboden met actrice Julia Roberts en supermodel Christy Turlington. Het ging toen om campagnes voor The Eraser van Maybelline en Teint Miracle, een product van Lancôme. Beide merken zijn eigendom van L'Oreal.

null Beeld
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden