Weer grote advertentiedeal voor Twitter

Twitter heeft voor de tweede keer in korte tijd een grote advertentiedeal binnengesleept. Het bedrijf slaat de handen ineen met de WPP Group, een van de grootste advertentiebedrijven ter wereld.

Tweets vanuit het ISS Beeld AP

Beide partijen zijn in hun nopjes met de deal. 'We zijn erg verheugd over deze wereldwijde strategische samenwerking met WPP', reageert Twitter-CEO Dick Costolo. 'Twitter is gegroeid en wordt door marketeers steeds meer gebruikt om inzichten over merken te vergaren, realtime berichten te versturen en onderzoek naar consumenten te doen.'

'Twitter wordt steeds relevanter, niet alleen als sociaal platform, maar ook als een manier om inzicht te krijgen in consumentengedrag', stelt Martin Sorrell, CEO van WPP. 'We zijn zeer blij met deze brede strategische overeenkomst en zullen ervoor zorgen dat de gegevens die we van Twitter krijgen een belangrijke rol in onze activiteiten gaan spelen.'

Het is niet bekend hoeveel de deal met WPP Twitter precies oplevert. Volgens GigaOM moet het echter haast wel om tientallen of zelfs honderden miljoenen dollars gaan. Eind april bereikte Twitter al een vergelijkbare overeenkomst met Starcom MediaVest Group.

Beeld ANP
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden