'Weer afluisterpraktijken bij Britse krant'

Naast het krantenimperium van Rupert Murdoch heeft mogelijk nog een andere krantengroep zich schuldig gemaakt aan afluisterpraktijken. Het gaat om de omvangrijke krantengroep Trinity Mirror.

Ook het kindermeisje van Victoria Beckham (foto) werd afgeluisterd in het nieuwe schandaal. Beeld getty
Ook het kindermeisje van Victoria Beckham (foto) werd afgeluisterd in het nieuwe schandaal.Beeld getty

Trinity Mirror geeft onder meer de Daily Mirror, Sunday Mirror en The People uit. Bij die laatstgenoemde titel zou de voormalige verslaggever David Brown uit de school geklapt zijn. In 2007 werd dat opgesteld in een verklaring die onderdeel was van de rechtszaak tussen de klokkenluider en de krant. Destijds werd Brown ontslagen bij The People. De verklaring van de verslaggever lekte vandaag uit via Sky News.

David Brown zei dat verslaggevers van The People het regelmatig op beroemdheden voorzien hadden, meestal om te achterhalen wie hun nieuwste geliefde was.

Onder de slachtoffers zouden onder meer de tv-presentatoren Ulrika Jonsson en Noel Edmonds zijn, en soapsterren Jessie Wallace en Tina O'Brien. Ook de voicemail van het kindermeisje van Victoria en David Beckham zou zijn afgeluisterd. Browns' collega's zouden zo hebben ontdekt dat David Beckham boze berichten naar zijn kindermeisje had gestuurd.

Murdoch

Toen bekend werd dat afluisteren en hacken van telefoons bij kranten van Murdochs imperium (met name News of the World) gebruikelijk was, werd er in Groot-Brittannië een groot gerechtelijk onderzoek ingesteld. Het is nog niet duidelijk of er ook een onderzoek komt naar Trinity Mirror.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden