Vijf Lampen voor TWA\Neboko en DDB

TBWA\Neboko viel onder meer in de prijzen voor de 'Walk in fridge'-reclamespot van Heineken. Foto ANP/Olaf Kraak

AMSTERDAM - Reclamebureaus TBWA\Neboko en DDB zijn de grote winnaars geworden bij de uitreiking van de Lampen, de jaarlijkse reclameprijzen van de Art Directors Club Nederland (ADCN).

Beide bureaus gingen met vijf onderscheidingen naar huis. De prijzen werden gisteren voor de 42ste keer in het Concertgebouw in Amsterdam uitgereikt. In totaal zijn 34 Lampen uitgereikt.

TBWA\Neboko, dat Amstelveen-Kronenburg volgend jaar verruilt voor een nieuw gebouw op industrieterrein Schinkel in Zuid, won drie gouden awards en viel onder meer in de prijzen voor de 'Walk in fridge'-reclamespot van Heineken.

Zowel Peter van Zijp als de dit jaar overleden Rob Mol werd uitgeroepen tot Reclameman 2009. Na een stemming onder drieduizend vakgenoten en een vakjury eindigden Van Zijp en Mol bovenaan. De jury bestond dit jaar uit onder meer Aad Kuijper (voorzitter ADCN) en Léon Bouwman, hoofdredacteur van Adformatie, dat de verkiezing mede organiseerde.

Van Zijp is creatief directeur van de BVH Groep en was van 2006 tot 2008 ADCN-voorzitter. Hij werd geprezen omdat hij 'de ambachtelijkheid van het vak met alle mogelijke moderne communicatiemiddelen weet te combineren'.

Mol was tot zijn overlijden op 24 februari dit jaar directeur van Centraal Beheer Achmea en als opvolger van Aad Muntz de man achter 'Even Apeldoorn bellen'. (HET PAROOL)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden