Update

Vijf gewonden bij brand in studentenflat Zuidoost

Vijf studenten zijn vanmorgen met ademhalingsproblemen naar het ziekenhuis gebracht nadat ze hadden geprobeerd in Zuidoost een woningbrand te blussen.

Beeld anp

De brand was ontstaan nadat de studenten hadden gebarbecued en de barbecue binnen hadden gezet in de veronderstelling dat het vuur was gedoofd.

De brand woedde rond 03.30 uur in studentencomplex Daalwijk op de Daalwijkdreef in Zuidoost. Volgens de brandweer is de woonkamer volledig uitgebrand en liep de rest van het huis op de tweede verdieping flinke roet- en waterschade op.

'Zet nooit een barbecue binnen tenzij je zeker weet dat hij is afgekoeld,' aldus de brandweer.

Beeld /
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden