Vice lanceert millenialzender Viceland in Nederland

Mediabedrijf Vice, het grootste ter wereld dat zich op 'millenials' richt, lanceert de eigen televisiezender Viceland volgend jaar ook in Nederland.

Vice is dit jaar tien jaar actief in Nederland en trekt meer dan 4 miljoen bezoekers per maand Beeld .
Vice is dit jaar tien jaar actief in Nederland en trekt meer dan 4 miljoen bezoekers per maandBeeld .

In het eerste kwartaal van 2017 kunnen klanten van kabelbedrijf Ziggo de zender al ontvangen. Verdere distributie volgt later in het jaar. Eind 2017 moet de zender in 51 landen te ontvangen zijn.

De programmering van de nieuwe zender die zich op lifestyle en cultuur voor de 'millenial-generatie' richt bestaat uit internationaal geproduceerde programma's, aangevuld met content die in Nederland en België gemaakt wordt.

De internationale Viceland werd al twee keer voor een Emmy Award genomineerd (de series Gaycation en Woman). Acteurs Sal Masekela en Ellen Page en rapper Action Bronson zijn enkelen van de presentatoren van Viceland. In de Verenigde Staten en thuisland van Vice Canada is de zender sinds februari van dit jaar te ontvangen.

Ceo Thijs Boon van Vice Benelux, dat kantoor houdt aan de Amsterdamse Reguliersdwarsstraat, over de zender: "We hebben de ambitie om de meest spraakmakende verhalen op frisse en innovatieve manieren te vertellen aan millennials en deze stap zorgt ervoor dat we de lat voor onszelf nog hoger leggen."

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden