Van den Ende in Brand Media

AMSTERDAM - Van den Ende & Deitmers, de investeringsmaatschappij van Joop van den Ende, neemt een belang in de Amsterdamse uitgever Readershouse Brand Media.De investeerder krijgt 47 procent van de aandelen in handen. Directeur Kees Beudeker heeft een belang van vergelijkbare grootte. Investeerder Annemarie van Gaal verwerft een paar procent. De uitgever heeft zich hiermee losgekocht van Readershouse-Hearst.

Readershouse Brand Media geeft bladen uit in opdracht van bedrijven, zoals personeelsbladen of tijdschriften voor klanten en zakenpartners. De uitgever maakt ook digitale magazines.

Met de nieuwe investering wil Beudeker internationaal uitbreiden. ''Wij willen meer internationale klanten werven en eventueel een kantoor openen in een Europees land.''

De uitgever is bezig met een overname van een interactief ontwerpbureau.

Readershouse Brand Media, gevestigd in Slotervaart, heeft 43 mensen in dienst. Annemarie van Gaal wordt president-commissaris. Philip Alberdingk Thijm, voormalig topman bij PCM en het Financieele Dagblad, treedt ook toe tot de raad van commissarissen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden