Training tegen telefonische trucs

NIJMEGEN - Gedragswetenschappers van de Radboud Universiteit in Nijmegen hebben een training ontwikkeld waarmee mensen zich kunnen wapenen tegen de trucs van telefonische verkopers.

De studenten onderzochten daarvoor eerst in opdracht van de Consumentenbond welke strategieën de verkopers gebruiken en waarom die succesvol zijn, hoewel bijna iedereen een hekel heeft aan telefonische verkoop.

De dertien meestgebruikte trucs staan in het zomernummer van de Consumentengids, meldde de universiteit woensdag. Op de internetpagina van de Consumentenbond is de training te vinden waarmee mensen leren telefonische verkooptrucs te weerstaan. (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden