'Tonnen aan schikkingen in afluisterschandaal'

News International, het bedrijf van mediamagnaat Rupert Murdoch, heeft voor honderdduizenden ponden schikkingen getroffen met slachtoffers van afluisterpraktijken door kranten van zijn uitgeverijen.

Rioolwerkzaamheden in november bij het gebouw waar de redactie van The Sun en The Times huizen - allebei Murdoch-kranten. Beeld reuters
Rioolwerkzaamheden in november bij het gebouw waar de redactie van The Sun en The Times huizen - allebei Murdoch-kranten.Beeld reuters

Volgens Sky News zijn schikkingen getroffen in de zaken van televisiepresentatoren Ulrika Jonsson en Abi Titmuss, zoon van (de overleden) voetballer George Best, voormalig parlementslid Mark Oaten en James Hewitt, een voormalig geliefde van prinses Diana.

Sky News, overigens ook deels eigendom van Murdoch, meldt dat News International ook dicht bij een schikking zou zijn met voormalig voetballer Paul Gascoigne. Hij werd afgeluisterd door de zondagstabloid News of the World. Die krant verscheen afgelopen juli voor het laatst, na aanhoudende onthullingen over afluisteren en hacken door redacteuren van die krant en andere titels van Murdochs media-imperium.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden