'Thaise man geëlektrocuteerd via iPhone'

In Thailand is een man overleden toen hij zijn iPhone aan het opladen was, meldt de Thaise nieuwssite Daily News. Hij werd dood gevonden met een iPhone 4S in zijn handen. Het slachtoffer is een 28-jarige inwoner van de provincie Chantaburi.

Beeld REUTERS

Het lichaam van de man werd enkele dagen geleden gevonden. Op zijn handen en borstkas zaten ernstige brandwonden. De politie zag dat de smartphone van de man nog in de oplader zat. Vermoed wordt dat hij aan het bellen was tijdens het tragische ongeluk.

De autoriteiten hebben de doodsoorzaak nog niet bevestigd, maar de boosdoener lijkt een blauwe, niet-officiële oplader te zijn. Het zou kunnen dat het ding oververhit is geraakt. Dat kan tot een elektrische schok leiden.

Ander merk
Het is niet de eerste keer dat het opladen van een Apple-product eindigt in een sterfgeval. Een paar maanden geleden werd een Chinese vrouw nog geëlektrocuteerd tijdens het opladen van haar iPhone. De oplader in kwestie was van een ander merk dan Apple.

Het Amerikaanse bedrijf heeft na eerdere ongelukken al gewaarschuwd voor het gebruik van niet-officiële opladers. Die zouden niet altijd even veilig zijn. In Azië worden de goedkope opladers desondanks veel verkocht.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden