Servicepolitie

Te weinig en onverstaanbaar personeel in brasserie Harkema

Bent u slecht behandeld in de Amsterdamse horeca? De Servicepolitie van Het Parool zoekt de zaak tot op de bodem uit.

Brasserie Harkema in de NesBeeld Mats van Soolingen

Waar: Brasserie Harkema, Nes 67
Wanneer: 25 mei 2014
Wat: Te lang wachten in een luidruchtig restaurant

De klacht
Op de avond van 26 mei gaat Kees Hoen (73) uit eten met een groep vrienden. Ze schuiven aan bij Brasserie Harkema. Maar de avond begint al slecht: ze kunnen elkaar amper verstaan. 'Het was veel te druk. Hierdoor kon je geen normaal gesprek voeren, zelfs niet met degene recht tegenover je. De akoestiek was gewoon ontzettend slecht.'

Tot overmaat van ramp moeten Hoen en zijn gezelschap een uur wachten op hun eten. 'Zonder enige verklaring van het personeel,' aldus Hoen. 'Een aantal vrienden hebben wel gevraagd waar het eten bleef, maar dan kregen ze als antwoord 'komt eraan!' en was de ober alweer verdwenen.' Toen ze het eten kregen, konden er niet eens excuses vanaf. Al met al een erg teleurstellende ervaring. Nog een keer eten bij Brasserie Harkema zit er voor Hoen dan ook niet in.

Het weerwoord
'Dat meneer Hoen klaagt over de akoestiek vind ik eigenlijk wel heel opvallend,' zegt eigenaar van Brasserie Harkema Michiel Kleiss (54). 'Wij hebben tijdens de bouw helemaal laten uitrekenen hoe we zo min mogelijk galm en lawaai in ons restaurant zouden hebben. De meeste mensen zijn hier juist erg over te spreken.'

Kleiss geeft wel toe dat het restaurant de betreffende avond te weinig personeel had ingezet: 'In korte tijd is het onverwacht veel drukker geworden op zondag en maandag. Het klopt dat sommige tafels die avond te lang op hun eten hebben moeten wachten door te weinig personeel. Hiervoor bieden wij graag onze excuses aan. Uiteraard zijn onmiddellijk de roosters aangepast aan de nieuwe situatie. We hebben een groot restaurant, dus het kan voorkomen dat klanten wat langer moeten wachten, maar dat is natuurlijk niet zoals het hoort.'

Bent u slecht behandeld in de Amsterdamse horeca? Mail servicepolitie@parool.nl.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden