Super de Boer introduceert eigen viswijzer

AMERSFOORT - Supermarktketen Super de Boer introduceert een eigen viswijzer. Daarmee kunnen klanten zien of de verse vis die ze kopen duurzaam is of niet. Dat meldt Supermarktactueel op de website.

De viswijzer is een boekje op zakformaat. Klanten kunnen aan de hand van kleuren zien hoe het gesteld is met de duurzaamheid van het assortiment verse vis. Zo is vis in het groene segment een 'prima keus', valt oranje onder 'tweede keus' en geldt rood als 'niet duurzaam'. Klanten wordt geadviseerd de 'rode vis' liever niet te kopen.

De viswijzer is geclassificeerd volgens de criteria van Stichting De Noordzee en is maandag in alle filialen van Super de Boer verkrijgbaar. De stichting stelde eerder al een algemene viswijzer op die voor iedereen te raadplegen is. ''Het boekje van Super de Boer is echter specifiek afgestemd op het visaanbod van deze supermarkt'', aldus een woordvoerster van Stichting De Noordzee. (ANP)

Online viswijzer Goede Vis

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool.nl.