Studenten klagen over bereikbaarheid DUO

De Nationale ombudsman krijgt tal van klachten van studenten over de telefonische bereikbaarheid van DUO, de organisatie die onder meer de studiefinanciering regelt.

Beeld anp

Studenten worden vaak dertig minuten tot een uur in de wacht gezet voordat ze een medewerker te spreken krijgen.

"Bij extreme drukte krijgen ze het verzoek om op een later moment terug te bellen en wordt de verbinding verbroken. In sommige gevallen zijn er urgente problemen die snel opgelost moeten worden. Door de slechte bereikbaarheid van DUO blijft een adequate oplossing vaak uit," zegt ombudsman Reinier van Zutphen.

Hij wil dat het ministerie van Onderwijs maatregelen neemt om de problemen op te lossen. Vorig jaar werd er ook al veel geklaagd over lange wachttijden bij DUO. De capaciteit zou toen uitgebreid worden, maar hier is volgens Van Zutphen niks van terechtgekomen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden