Stedelijk Museum kleurt roze

'De badkuip' van het Stedelijk Museum kleurde maandagavond roze om meer bewustwording te creëren rondom borstkanker. Ook werd het geldbedrag van 80.000 euro, bestemd voor de Breast Cancer Research Foundation (BCRF), bekend gemaakt.

Stedelijk Museum Amsterdam Beeld BCA
Stedelijk Museum AmsterdamBeeld BCA

Het bedrag is voor het grootste deel ingezameld door medewerkers van Estée Lauder Benelux. Per persoon hebben ze minmaal 250 euro verzameld voor het Breast Cancer Awareness-thema 2013 'Samen staan we sterker'. Het inzamelen gebeurde via 'Pink Acties', zoals het organiseren van een Pink Party en het bakken en verkopen van cupcakes.

Ook verschillende merken van The Estée Lauder Companies hebben in Nederland de Breast Cancer Awareness-campagne gesteund door producten van Pink Ribbon te verkopen of schenkingen te doen. Vier topfotografen stelden een indrukwekkende foto uit hun portfolio beschikbaar voor de online fotoveiling op de website van de campagne.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden