Spot SP over thuiszorg beste reclame

AMSTERDAM - De reclame over de thuiszorg van de SP heeft de Gouden Loeki 2008 gewonnen. De spot van reclamebureau Studio Thonik werd donderdagavond in een live-uitzending via telefoon en sms-berichten van het publiek verkozen tot leukste en beste reclame van het jaar. De verkiezing was rechtstreeks op Nederland 1. Caroline Tensen presenteerde de show.

In de spot kleedt een bejaarde vrouw zich uit. De SP stelt haar symbool voor de thuiszorg die door het beleid van de regering wordt uitgekleed. De reclame werd uit vijf commercials tot beste gekozen.

Op nummer twee kwam Wonderen Zijn De Wereld Nog Niet Uit van het Wereld Natuur Fonds.

Vorig jaar won het spotje van KPN met Goeiemoggel. Zo ongeveer heel Nederland nam de verbasterde taal van de afdeling Transploft uit de commercial over. In 2006 won Centraal Beheer Achmea met Acupunctuur de prijs. De eerste STER Gouden Loeki, in 1995, was voor de Zwaan van luchtvaartmaatschappij KLM.

De prijs is genoemd naar Loeki de Leeuw, een pop die van 1972 tot en met 2004 STER-reclames onderbrak met gekke filmpjes. (ANP)

www.ster.nl

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden