Update

Sponsors lopen massaal weg bij Sjarapova

De positieve dopingtest bij Maria Sjarapova heeft grote gevolgen voor haar inkomsten. Drie toonaangevende sponsors schortten dinsdag de samenwerking op met de Russische tennisdiva, die maandag bekende dat ze bij de Australian Open was betrapt op een verboden middel.

Maria Sjarapova. Beeld REUTERS
Maria Sjarapova.Beeld REUTERS

Sportkledinggigant Nike was de eerste die de banden met de 28-jarige Sjarapova voorlopig doorsneed. Later volgden het dure horlogemerk TAG Heuer en sportwagenfabrikant Porsche. ,,We zijn bedroefd en verrast door het nieuws over Sjarapova", aldus een woordvoerder van Nike. ,,We hebben besloten de relatie met Maria te staken nu het onderzoek bezig is. We houden het in de gaten."

TAG Heuer en Porsche uitten zich in soortgelijke bewoordingen. Sjarapova is de best betaalde tennisster uit het profcircuit. Forbes schatte haar inkomsten uit sponsorcontracten alleen al in 2015 op 23 miljoen dollar. De Russin won tot dusver 35 WTA-titels, waaronder alle grandslams (Roland Garros tweemaal). Ze is voorlopig geschorst door de internationale tennisfederatie.

null Beeld AP
Beeld AP
null Beeld REUTERS
Beeld REUTERS
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden