Ryanair mailt klanten na dreigement waakhond

Ryanair heeft gedupeerde klanten die geboekt hadden voor een van de duizenden geschrapte of gewijzigde vluchten van de luchtvaartmaatschappij, een e-mail gestuurd.

Beeld afp

Daarmee komt de budgetmaatschappij tegemoet aan kritiek van toezichthouders over het feit dat de prijsvechter een programma voert waarbij dagelijks veertig tot vijftig vluchten worden geschrapt. Ook vluchten van Schiphol naar Dublin vielen uit.

Daarnaast heeft Ryanair ook een persbericht uitgegeven en informatie op zijn website aangepast. Op die manier krijgen de gedupeerde klanten meer informatie over de mogelijkheden voor het aanvragen van compensatie voor geleden schade en over het omboeken van vluchten.

De Britse luchtvaartwaakhond CAA beschuldigde Ryanair van misleiding van zo'n 715.000 mensen en dreigde maatregelen te nemen. Het in Dublin gevestigde Ryanair zegt nu volledig aan de eisen van zowel Britse als Ierse toezichthouders te hebben voldaan.

De prijsvechter probeert met het schrappen van vluchten problemen met zijn bezetting onder controle te krijgen. Het bedrijf heeft inmiddels besloten zijn groeiplannen op een lager pitje te zetten, zodat minder personeel nodig is. Daarmee ontstaat ruimte om al het personeel weer verlof op te laten nemen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden