RTL Nederland mediabedrijf van het jaar

RTL Nederland is het mediabedrijf van het jaar 2012. Dat is vanmiddag tijdens het Broadcast Business Event bekendgemaakt.

Eén van de grote successen van RTL: VI Oranje.Beeld anp

Andere genomineerden waren het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid en BlazHoffski TV Productions. Burgemeester Pieter Broertjes mocht tijdens het evenement op het Media Park onthullen wie de winnaar is.

De jury over RTL: 'De successen van RTL Nederland duren maar voort. Elke nieuw TV-format is gelijk raak. De advertentie-inkomsten lopen dien ten gevolgen als nooit te voren. Maar naast het traditionele broadcasten, is RTL nu vooral de benchmark als het gaat om diversificatie. Of het nu gaat om het in de markt zetten van BtC- producten in de vorm van telefoonabonnement of het optimaliseren van de distributie-inkomsten, RTL is op Europees niveau vooruitstrevend in het spreiden van haar inkomsten. Zodoende is zij klaar voor de toekomst en minder afhankelijk van inkomsten uit de advertentiemarkt.'

De juryleden van de jaarlijks uit te reiken prijs, zijn Michel van der Voort, directeur SPOT, Jeroen te Nuijl, hoofdredacteur Broadcast Magazine, Ton Verlind, voormalig mediadirecteur van de KRO en directeur Ton Verlind Media bv en Nico van Eijk, hoogleraar Informatierecht, in het bijzonder het Media- en Telecommunicatierecht, aan de UVA, en directeur van het Instituut voor Informatierecht (IViR).

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden