Reuters meldt per abuis 'dood' miljardair Soros

Het internationale persbureau Reuters heeft donderdagavond de dood van miljardair en filantroop George Soros gemeld. Als datum van overlijden en leeftijd van de 'dode' was XXX ingevuld. Kennelijk gaat het om een van tevoren voorbereid portret van de 'overledene' dat per ongeluk op het net is gezet.

Tien minuten na publicatie trok het persbureau het bericht dan ook weer in. Het ten onrechte melden van de dood van een bekend persoon geldt in 'persbureauland' als een van de pijnlijkste missers die je kunnen overkomen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden