René Froger meest irritante BN'er in reclame

Zanger René Froger heeft maandag de Loden Leeuw 'gewonnen' voor meest irritante BN'er in een reclame op televisie.

René FrogerBeeld ANP

Froger prijst in de commercial zingend brillen aan voor Eyelove. Met de woorden 'de enige prijs die nog ontbrak' nam de zanger maandag het beeldje in ontvangst in een winkel waar de brillen worden verkocht. Hij was betrokken bij het script van het spotje en bedacht het melodietje.

De radiospot 'Ik ga naar Eyelove', won zaterdag ook al de Loden Radioleeuw.

Vooral de brillenreclame met Froger leidde het afgelopen jaar tot veel ergernis en haatberichten op sociale media. Hij kreeg 70 procent van de stemmen.

'Mensen zijn doof'
Het verwonderde hem dat mensen klaagden over zijn gezang en zijn uithaal in het spotje en kon dat niet rijmen met 'die zes miljoen platen die ik eerder heb verkocht. Zijn de mensen doof geweest zeker.'

De zanger versloeg in de BN'er-categorie André Hazes junior (Essent) en Gerard Joling (Lidl). Eerder werden onder anderen Ali B (2017), Jan Smit (2016) en Adelheid Roosen (2015) verkozen tot de meest irritante BN'er.

De Loden Leeuw voor meest irritante reclamespot op televisie ging naar verzekeraar ASR. De spot met rapper Sticks versloeg financieringsmaatschappij Becam en telecombedrijf KPN.

De Loden Leeuw is een publieksprijs van consumentenprogramma Radar. Volgens het consumentenprogramma werden dit jaar per categorie ruim 31.000 stemmen uitgebracht. De prijzen worden sinds 2002 toegekend.

Radar-presentatrice Antoinette Hertsenberg met de Loden Leeuw.Beeld ANP
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden