Regeling voor klanten DSB Bank

De curatoren van DSB Bank hebben met belangenorganisaties overeenstemming over een regeling voor benadeelde klanten. Wat de regeling precies inhoudt wordt vanochtend op een persconferentie in Den Haag bekendgemaakt, aldus een woordvoerder van de curatoren.

Voormalig DSB-topman Dirk Scheringa tijdens een persconferentie op het DSB hoofdkantoor in 2009. ©ANP

De curatoren zijn al lang in gesprek over een regeling met klanten en hun belangenorganisaties die zich door de gefailleerde bank gedupeerd voelen.

De betrokken partijen hopen dat met het akkoord op hoofdlijnen een gang naar de rechter niet meer nodig zal zijn. De grootste groep betreft klanten die een koopsompolis hadden afgesloten bij DSB.

Daarnaast gaat het om mensen met een beleggingsverzekering, een aandelenleaseproduct en om mensen die met DSB in zee gingen voor kredietverlening.

Ruim 8000 mensen krijgen nog voor kerst te horen wat de compensatieregeling voor hun precies inhoudt. Dit zijn de mensen die een klacht hadden ingediend.

Andere DSB-klanten die in aanmerking denken te komen voor compensatie kunnen tot uiterlijk 31 december 2012 via de website www.dsbcompensatie.nl alsnog een klacht indienen. Zij krijgen dan in een later stadium te horen wat de regeling voor hen inhoudt.

Hypotheekleed, de belangenclub van Pieter Lakeman, blijkt niet betrokken te zijn bij het akkoord. Lakeman stapte twee maanden geleden uit het overleg.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden